رئیس پلیس راه استان گفت: حرکت با دنده عقب در آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها جزو تخلف حادثه ساز محسوب شده و برای وسیله نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسیله نقلیه عمومی ۷ نمره منفی در پی دارد.
کد خبر: ۸۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپایگاه خبری پلیس،  سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: این عمل خطرناک بیشتر نزدیک به ورودی و خروجی آزاد راه ها و بزرگ راه ها انجام شده و عمده دلیل آن عبور کردن از این مقاطع بوده و راننده جهت اصلاح مسیر از دنده عقب استفاده می کند.

وی افزود: چنانچه در حین حرکت به عقب حادثه ای رخ دهد راننده ای که مرتکب این عمل بوده در مقابل کلیه خسارات وارده به سایر وسایل نقلیه مسئول بوده و باید نسبت به جبران آن اقدام کند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: حرکت با دنده عقب در شب ها به علت کم بودن میدان دید ریسک بالایی داشته و خطر وقوع تصادفات به شدت بالا رفته و احتمال تصادفات زنجیره ای وجود دارد .

رئیس پلیس راه استان در خاتمه گفت: به دلیل اینکه خسارات و صدمات تصادفات دنده عقب بسیار بالا است توصیه می گردد رانندگان در کلیه راه ها از ارتکاب این عمل خودداری نموده و با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی تردد نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار