استاندار قزوین:
استاندار قزوین :ملاک اصلی در انتخاب مدیران زن، شایسته‌سالاری، تخصص، تعهد و کارآمدی است و فارغ از نگاه سیاسی و جنسیتی در این زمینه عمل می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 26 January 2020

انتصابات زنان در قزوین فارغ از نگاه سیاسی و جنسیتی صورت می‌گیرد

هدایت الله جمالی پور،استاندار قزوین، در نشست با جمعی از بانوان فعال استان قزوین در عرصه‌های مختلف با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی نشان داد اخلاق محور بود و هرگز اسیر مادیات و تشریفات دنیوی نشد و ساده و مردانه و مبارز زیست و عاشقانه و دلاورانه شهید شد.

وی بیان کرد: تشییع باشکوه این شهید بیانگر بزرگی و مردمی بودن شهید سلیمانی بود و این شخصیت اسیر سیاست و جریانات سیاسی و حزبی نشد و سربازی فداکار و سرداری بلند آوازه بود که یادش همواره در اذهان خواهد مند.

استاندار قزوین تصریح کرد: هر فردی که جوری رفتار کند تا رضایت مردم رعایت شود ماندگار می‌شود و شهید سلیمانی مصداق بارز چهره‌ای ملی و جهانی و اخلاق مدار بود.

وی با تبریک فرارسیدن دهه فجر هم اظهار امیدواری کرد برنامه‌های این ایام بخوبی در استان برگزار شود.

جمالی پور در ادامه با اشاره به تعیین سهمیه ۳۰ درصدی مدیریتی برای زنان افزود: به جنسیت باور ندارم و از نگاه ما در واگذری مسئولیت‌ها زن و مرد نداریم و این که سهم ۳۰ درصدی یا کمتر و بیشتر برای بانوان قائل شویم نگاه خوبی نیست و باید رویکرد ما اصلاح شود.

در انتخاب مدیران توجه به توانمندی در اولویت است

وی یادآور شد: امروز ۴۵ درصد سیستم اداری استان در اختیار زنان است اما یک رفتار غلط را دامن زده ایم که سهمی برای مدیریت زنان می‌خواهیم که تعیین درصد مفهوم ندارد و باید از جایگاه کارشناسی بانوان بیشتر برخوردار شویم زیرا فردی که کارشناس است دیگر کسی نمی‌تواند این مهارت را بگیرد اما سالهاست نگاه غلطی در جامعه شکل گرفته که سهم بانوان ۳۰ درصد است اما مدیریت که فقط با میز و صندلی نیست بلکه ظرفیت بانوان اهمیت دارد که باید از آن استفاده شود.

استاندار قزوین افزود: اگر خودمان را ثابت کنیم می‌توانیم جایگاه اجتماعی بهتری برای خود رقم بزنیم و نگاه سهمیه‌ای غلط است و ما دنبال ظرفیت و توانمندی افراد هستیم و زن و مرد فرقی ندارد و در انتخاب مدیران دنبال توانمندی هستیم و به جنسیت کاری نداریم.

جمالی پور اظهار داشت: در انتخاب مدیران (زن و مرد) دنبال توانمندی هستیم و جنسیت فرقی ندارد چون نمی‌خواهم خطا کنم و هزینه سنگینی به استان تحمیل شود به جای نگاه جنسیتی و پر کردن سهمیه اشتغال یا مدیریت بانوان به دنبال حقوق مردم هستیم تا بیت المال ضایع نشود.

وی گفت: نگاه من به دانش، تخصص و تعهد است و دنبال رویکرد فمینیستی و عوام زدگی نیستم البته در میان زنان انسان‌های مدیر و توانمند زیادی داریم که حتماً از آنها استفاده خواهیم کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در شرایطی که تعداد کارمندان زن با مردان تقریباً برابری می‌کند همچنان در قضاوت خود انصاف نداریم در حالی که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه بانوان فرصت‌های بیشماری ایجاد شده است که باید قدردان آن باشیم.

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی فرصت‌های زیادی برای زنان ایجاد شده و داشتن معاون رئیس جمهور، معاون وزیر، مدیرکل و ده‌ها پست مدیریت از بانوان ناشی از اعتماد به توان بانوان است زیرا ما به زن به عنوان کالا نگاه نمی‌کنیم و رویکرد ارزشی داریم.

جمالی پور گفت: دشمنان با طرح برخی مسائل می‌خواهند ما را به خود مشغول کنند و مواردی چون عدالت جنسیتی را در رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان می‌کنند در حالی که شما بانوان امروز خود را با استعداد و توانمندی‌های ارزشمندی که دارید به جامعه تحمیل کرده اید و در دانشگاه، اقتصاد، سیاست و ورزش فرصت‌های زیادی در اختیار شماست.

وی اظهار داشت: در استان بدون داشتن تجربه، تعهد و تخصص به هیچ زن و مردی مسئولیت و مدیریت نمی‌دهیم و این رویکرد با جدیت دنبال خواهد شد.

جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است

وی نشاط اجتماعی را لازمه جامعه کنونی دانست و اظهار داشت: البته باید مراقب بود که نشاط وارد ابتذال نشود اما کمک می‌کنیم تا نشاط اجتماعی بالا برود و توجه به افزایش سهم امکانات زنان از فضاهای ورزشی و تفریحی باید بیشتر شده و عادلانه شود.

استاندار قزوین در خصوص توسعه بوستان‌های بانوان هم گفت: باید در پارک‌های بانوان شرایط به گونه‌ای شود که زنان استان با راحتی بیشتری از این فضا استفاده کنند و فضای امنیتی آنها تقویت شود.

وی با اشاره به توانمند سازی بانوان و کودکان هم اظهار داشت: توانمند سازی و مهارت آموزی از کارهای مهم است اما در توسعه مشکل فرهنگی داریم و نگاه ما فرد محور است و در حالی که دنبال مدیر شدن هستیم هنوز کار گروهی بلد نیستیم در حالی که نظام مشارکتی در کار کلیدی ترین رمز توسعه کشور است.

جمالی پور اظهار داشت: راه اندازی تشکل‌های حرفه‌ای در حوزه اجتماعی مهم است و سمن‌ها باید بیشتر شود و در همه حوزه‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

فرصت حضور همه سلایق در انتخابات مهیا شود

استاندار قزوین در ادامه به اهمیت انتخابات و حضور همه سلایق در میان نامزدها اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو باید فرصت برای همه سلایق فراهم شود تا مشارکت حداکثری ممکن شود.

وی اضافه کرد: انتخابات مهم است اما آنچه که یک عده فکر می‌کنند که یک جناح بیاید و انتظار مشارکت بالا داشته باشیم منطقی نیست و باید همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور داشته باشند.

جمالی پور بیان کرد:باید خودمان به فکر خود باشیم البته گاهی در مقابل برخی اصلاحات مقاومت می‌شود اما نباید به بیگانگان اعتماد کنیم هرچند لازم است از ظرفیت و دانش و تعامل با دنیا استفاده کنیم چون دشمن دائمی نداریم.

وی اظهار داشت: در تاریخ گذشته کشور ما هر گاه به روسیه، انگلیس و آمریکا اعتماد کردیم آسیب دیدیم لذا راه نه گفتن به زیاده خواهی دشمنان حضور در انتخابات و برگزیدن افراد متعهد و متخصص است.

استاندار قزوین یادآور شد: انتظار مردم از مسئولان این است که به سلایق مختلف احترام بگذارند و در بررسی صلاحیت‌ها با سعه صدر زمینه حضور جریان‌های مختلف را مهیا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار