معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: سه هزار و ۲۰۰ مستاجر واحدهای تخریبی زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ در این شهرستان، واجد شرایط دریافت زمین هستند.
کد خبر: ۸۱۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 25 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛برزو صیادی افزود: هم اکنون ۱۶ هکتار زمین در حومه شهر سرپل ذهاب برای واگذاری به مستاجران مشخص شده که در مرحله تهیه طرح است که این زمین ها به مستاجران واحدهای تخریبی که با تایید مدیریت بحران و بنیاد مسکن در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۹۶ واجد شرایط شناخته شده اند، واگذار می شود.

وی اظهار داشت: مستاجرانی که کانکس های خود را جمع آوری کرده و خانه اجاره کنند، در اولویت واگذاری زمین ها خواهند بود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل ذهاب گفت: باتوجه به فرصت سازی از زلزله، با نظر مساعد استاندار کرمانشاه به مستاجران خانه های تخریبی در محلی واقع در حومه شهر زمین رایگان و تسهیلات بانکی ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن داده می شود ولی این افراد بایدخودشان نیز سهم آورده ای برای تکمیل واحدهای مسکونی داشته باشند.


صیادی ادامه داد: زمین در مراحل تهیه طرح و آماده سازی و تفکیک و قطعه بندی بوده و تمامی مستاجران واحدهای تخریبی شهر سرپل ذهاب از مزایای این طرح برخوردار می شوند و هیچ نیازی به ثبت نام مجدد و یا مراجعه به ادارات شهرستان نیست.


او گفت: مستاجرانی که قصد انتقال کانکس خود به خارج از شهر و اسکان در آن را دارند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سرپل ذهاب نسبت به تکمیل فرم و ثبت نام اقدام کرده و مقدمه های انتقال کانکس خود را فراهم کنند.


معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب با قدردانی از مستاجران و افرادی که با اجاره خانه و جمع آوری کانکس های خود باعث زیباسازی شهر و آزادسازی فضاهای عمومی و پارک های شهری شده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه آماده سازی زمین و فراهم نمودن زیرساخت و احداث خانه های مستاجرین زمانبر است از این رو به منظور ارایه خدمات بهتر شهری و حفظ کرامت شهروندان لازم است کسانی که در کانکس سکونت دارند با ستاد جمع آوری کانکس همکاری کرده و کانکس های خود را به محلی خارج از شهر که دارای زیرساخت مناسب، آب، برق و خدمات عمومی است، انتقال دهند.

در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ در مجموع ۳۶ هزار واحد مسکونی دچار آسیب کلی و جزیی شد که از مجموع این واحدها ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری و مابقی احداثی است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسوولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار