استاندار کرمانشاه گفت:بازار عراق یک فرصت استثنایی است که باید به درستی از آنها استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 23 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست روز ملی صادرات اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا به خصوص حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و یکی از ویژگی های بارز او تلاش برای پاسداری از مرز ها و خلوص نیت اش بود، به خصوص مرز خسروی که بازگشایی آن یکی از یادگارهای اوست.

وی افزود: از همه ی صادر کنندگان علی رغم تنگناهایی که در مسیرشان وجود دارد قدردانی می کنم، به هر حال مشکلات وجود دارد کسی منکر این قضیه نیست.

این مسئول با بیان اینکه صادر کنندگان به بیان مسائل و مشکلاتشان پرداختند، عنوان کرد: واقعیت این است که کشور در شرایط خاصی است، برخی درخواست کاهش سود بانک ها را دارند. این کار شدنی است اما با شرایط حاکم بر کشور، اینکه در شرایط تحریم به سر می بریم نمی توانیم نرخ سود بانک ها را تک رقمی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ما یک هدف مشترک داریم، خاطر نشان کرد: مسئولین هیچگاه در مقابل صادر کنندگان قرار نمی گیرند چرا که هر چه ارزش صادرات بالا باشد برای استان سودمند است. من از صادر کنندگان می خواهم زود گارد نگیرند. بلخره شرایط مقداری سخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بازار عراق یک فرصت است، بیان داشت: عراق از این فرصت برای توانمند تر کردن خود استفاده می کند.وما باید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم، نباید بگذاریم فرصت سوزی شود و ما برای کمک به این بخش سعی می کنیم که هماهنگی های لازم را ایجاد کنیم.

بازوند با بیان اینکه یک اشتباه کوچک در این عرصه می‌تواند ما را ۵ تا ۶ ماه عقب بیندازد، یادآور شد: یک اشتباه کوچک باعث بسته شدن مرز سومار شد، ما بیش از ۲۰ جلسه برای حل آن مساله گذاشتیم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در استان کرمانشاه بد عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ما ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام ۴ تا ۶ درصد پرداخت کردیم، ۱۰۳ مصوبه در ستاد تسهیل داشته ایم همچنین در رابطه با حوزه مالی بانک‌ها سعی در حل مشکلات داشتیم.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: حتما مشکلات صادر کنندگان باید حل شود که به اهدافمان در شرایط سخت برسیم، در استان کرمانشاه وقتی وارد شدیم مشکلات بسیاری حاکم بود، ناچار بودیم یک برنامه و سندی تهیه کنیم تا نرخ بیکاری را کاهش بدهیم. در حال حاضر یکی از مشقت‌های اصلی خانوار‌ها مسائل بیکاری ست که وجود دارد، واقعیت این است نرخ بیکاری بالا ست.
واجب است که برای این موضوع یک سند و برنامه تهیه کنیم، ما باید نرخ بیکاری مان تا پایان سال ۱۴۰۰ باید به میانگین استان برسانیم.

 وی تاکید کرد: من به برخی از این نرخ‌ها اشاره می‌کنم به طور مثال میانگین کشور در پاییز ۹۶، ۱۱ ممیز ۹ درصد، استان کرمانشاه در پاییز ۹۶، ۲۵ ممیز ۸ است و فاصله ما با میانگین استان ۱۳،۹ واحد بوده است.


همچنین در پاییز ۹۷ میانگین کشور ۱۱/۸ بوده است، استان کرمانشاه به ۱۸/۴ رسیده است. باز فاصله ما با میانگین حدود ۶/۶ دهم بوده است؛ و در پاییز ۹۸ میانگین کشور ۱۰/۶ و استان به ۱۶/۳ کاهش پیدا کرده است.

این مسئول تاکید کرد: علی رغم اینکه هنوز هم ما نرخ بیکاری بسیار بالایی داریم، سالیانه حدود ۷۵۰۰ نفر جویای کار وارد می‌شوند و باید برایشان شغل ایجاد کنیم، ضمن اینکه یک انبوهی از بیکاری از قبل مانده هم داریم و باید حل شود، در عین حال باید از ریزش هم غافل نشویم، شرایط تحریم است. امسال سال ۹۸ است و قرار است ۳ درصد بیکاری را کاهش دهیم و اشتغال خالص ایجاد کنیم؛ که در سه ماهه به آن اهداف رسیدیم، و برای سال ۱۳۹۹، ۲ و نیم درصد و سال ۱۴۰۰ دو نیم درصد دیگر نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد

بازوند در پایان استان کرمانشاه را ثروتمند خواند و گفت: ما از هر لحاظ امکانات فراوانی در اختیار داریم، و قطعا می‌توانیم سرمایه‌های فراوانی ایجاد کنیم. این کار نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها بوده و ما باید با برنامه ریزی از ظرفیت‌های موجود به درستی بهره‌مند شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار