اردیبهشت ۱۳۹۷ بود که هیئت دولت با امهال وام زلزله زدگان از تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ به مدت ۲ سال موافقت کرد و این مهلت ۲ ماه و اندی است که به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 23 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،با توجه به پایان یافتن مدت 2ساله امهال وام ها بسیاری از زلزله زدگان همچنان امیدوار به تمدید یکساله امهال وام ها هستند و می شود گفت به وعده ی مسئول ارشد استان دل بسته بودند که در تاریخ 11آذر 1398مفتخرانه اعلام کرده بود که توانستیم امهال یکسال دیگر وام های زلزله زدگان را بگیریم.


اما اگر واقع بینانه بخواهیم به موضوع نگاه کنیم مشخص می شود که خود استاندار هم از روند و قطعیت تمدید یکساله امهال وام ها خبر ندارد و فقط به این جمله بسنده می کند که وزارت کشور نامه درخواست امهال وام ها را به رئیس جمهور تحویل داده است.

پروسه امهال وام ها بدین صورت است که یا خود دولت باید مستقیما دستور امهال وام ها را صادر کند یااینکه مجلس با تصویب این قانون دولت را ملزم به تمدید یکساله امهال وام ها کند که در این صورت باید نمایندگان استان نیز با جدیت پیگیر تصویب این قانون در مجلس باشند.

در هر صورت آن چیزی که مبرهن است وقت تلف کردن مسئولان دولتی استانی و نمایندگان استان است که با امید واهی به مردم فقط در پی پیشبرد سیاست های خود هستند و به واقع مطرح شدن این قضیه از زبان هر مسئولی بیشتر در جهت بهره برداری سیاسی است.

باری، آن چیزی که مشخص است این است که باردیگر موضوعی در استان به عنوان دستاویز مطرح شده تا مسئولان با آن بتوانند چهره غیر مردمی خود را که به دلیل عملکرد ضعیف سالهای گذشته حاصل شده ترمیم کنند.

مصداق بارز این عمل تکذیبیه ای بود که چند روز پیش استاندار کرمانشاه صادر کرد و در آن تکذیبیه تصویر نامه ی یکی از بانک ها مبنی بر برخورد قضایی با افرادی که اقساط وام های امهال شده را پرداخت نمی کنند را غیر قانونی دانسته و تمدید یکساله وام ها را عملا تمام شده می دانست.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار