محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از سالم بودن تمامی محصولات لبنی دارای پروانه استاندارد خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 23 January 2020

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در پاسخ به شایعاتی در خصوص شیرهای پاستوریزه که در فضای مجازی در حال انتشار است اظهار کرد: بر اساس استاندارد ملی شماره ۹۳۰ شیر پاستوریزه بایستی از نظر وجود سم قارچی آفلاتوکسین M۱ کنترل و آزمایش شوند. بر همین اساس کلیه واحد‌های تولیدی، موظف به آزمون شیر‌های خام ورودی به واحد بوده و میبایست مستندات آن را به طور منظم ازسوی آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت به اداره کل استاندارد ارسال کنند.

مدیر کل استاندارد استان بیان کرد: در استان کرمانشاه ۵ واحد تولیدکننده لبنیات فعال هستند که در سال ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات لبنی تولید می‌کنند که در این واحد‌ها تمامی شیر‌های خام ورودی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. همچنین کارشناسان اداره کل استاندارد استان از ابتدای سال جاری ۴۴ مورد بازرسی و ۶۳ مورد نمونه برداری و آزمون از محصولات این کارخانجات شامل آزمون‌های فیزیک و شیمایی، میکروبیولوژی، آفلاتوکسین، فلزات سنگین و استرول‌های گیاهی (چربی با منشا گیاهی) در راستای اجرای وظایف نظارتی خود انجام داده اند.

نیازی در ادامه افزود: طی این مدت از محل بازار مصرف استان نیز ۱۴ مورد نمونه برداری و آزمون تشخیص سم آفلاتوکسین M۱ انجام شده است که در هیچکدام از نمونه‌ها وجود آفلاتوکسین M۱ تایید نشده است و این در حالی است که استاندارد ملی ایران ضوابط سختگیرانه تری نسبت به استاندارد‌های ملی سایر کشور‌ها دارد.


وی خاطرنشان کرد: به عموم شهروندان عزیز در خصوص سلامت شیرهای استرلیزه و پاستوریزه بسته بندی شده به عنوان امین مردم اطمینان خاطر داده می شود و تاکید می گردد که این گونه جو سازی ها و شایعه پراکنی ها اساس علمی و واقعی نداشته و هدفی جز تخریب صنعت لبنیات و تولیدات کشور و تشویش اذهان عمومی و تهدید امنیت غذایی ندارد.


مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان گفت:اداره کل استاندارد استان کرمانشاه نظارتی دقیق مبتنی بر قوانین و مقررات کشور بر تمامی محصولات دارای نشان استاندارد داشته و با جدیت وظایف محوله در خصوص نظارت و تضمین سلامت غذایی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار