استاندار کرمانشاه گفت: کلیه بخاری‌های نفتی در تمام مدارس استان جمع آوری و سیستم گرمایشی مناسب تا شهریور ۹۹ جایگزین آن‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 22 January 2020

 به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد. هوشنگ بازوند ضمن اشاره به شوک سنگین زلزله به شورای آموزش و پروش استان در سال ۹۶ اظهار داشت: عملکرد مناسب مجموعه موجب خنثی سازی ضربه وارده به پیکر اموزش و پرورش شد به گونه ای که حدود ۷۸ مدرسه در زلزله تخریب و پس از آن بیش از ۲۳۰ مدرسه ساخته شد و همچنین هیچ گونه خللی به سیستم اموزشی مناطق زلزله زده وارد نشد.

 

او ضمن اشاره به لزوم افزایش خودباوری و اعتمابه نفس در دانش آموزان برای جلوگیری از وارد شدن ضرر به استان افزود: دانش آموزان سرمایه های ما بوده قسمتی از ثروت استان هستند؛ لذا باید اعتماد به نفس در دانش آموزان با هوش و ذکاوت بالا را افزایش دهیم تا مقداری از نگرانی های ما نیز در این زمینه کاسته شود. همچنین ظرفیت هایی در استان داریم که دانگشاه ها باید بر اساس این ظرفیت به جذب دانشجو پرداخته و موجب پیشرفت و ترقی استان شوند.

 

استاندار تصریح کرد: پرورش دانش آموزان و درنهایت دانشجویان برای بهره وری در صنایع مختلف همچون معادن استفاده نشده، گردشگری و کارآفرینی باید انجام گرفته و از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه و وجود ۶ بازارچه رسمی برای تجارت غافل نشویم. لازم به ذکراست که برای پرورش دانش آموزان صنایع مختلف باید با تاسیس هنرستان به کمک آموزش و پرورش بیایند؛ که در صورت تحقق این امر خود صنایع سرمایه گذار می توانند از نیروهای آموزش دیده این هنرستان ها بهره گرفته و آنان را بکار بگیرند.

بازوند در پایان با اشاره به وجود ۸۲۱ مدرسه با گرمایش نفتی خاطرنشان کرد: تغییر سیستم گرمایشی آن ها باید از محل استانی و هدفمندی یارانه ها تامین اعتبار شود و تا هفته دولت سال ۹۹ هیچ مدرسه دارای گرمایش با نفت نداشته باشیم؛ قطعا تحقق این امر موجب کاهش فشار روحی و روانی از دانش آموزان می شود. قابل ذکر است که مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز به پاس زحمات و یاری بسیار در جریان زلزله ۹۶ باید با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار