استاندار کرمانشاه افزایش ۳۱ کشته در تصادفات درون شهری کرمانشاه نسبت به سال گذشته را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: شورای ترافیک و دستگاه‌های مربوطه چه‌کار می‌کنند که این میزان افزایش کشته در تصادفات داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۱۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هوشنگ بازوند در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که امروز (2 بهمن) برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال افزایش 31 نفری کشته‌های تصادفات درون شهری را در کرمانشاه داشته ایم، اظهار کرد: این موضوع حتما نیاز به آسیب شناسی دارد و باید مشخص شود قصور از سمت چه بخشی بوده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: اگر شورای ترافیک استان برنامه کاهش کشته‌های سوانح درون شهری را به شهرداری و شورای شهر داده و آنها اجرا نکردند لازم است با هر دو بخش به صورت جدی برخورد شود و متخلفان شهرداری به دادگاه تخلفات اداری و متخلفان شورای شهر به هیات حل اختلاف بروند. استدلال کمبود منابع مالی نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

بازوند با بیان اینکه هیچگونه ملاحظه‌ای در برخورد با افراد متخلف در این زمینه نداریم، خاطرنشان کرد: فرد متخلف حتی اگر دبیر شورای ترافیک هم باشد با او برخورد می‌شود.

وی با رد برخی توجیهات که در زمینه بالا رفتن تصادف منجر به فوت شهری مطرح است، گفت: نمی‌توانیم کشته شدن افراد را به گردن لبو و پرتقال فروش دور میدان بیندازیم و بگوییم تصادفات مربوط به مشکل ترافیکی است که آنها ایجاد کردند، زیرا بسیاری از کشته‌ها مربوط به بلوارهای اصلی شهر است.

استاندار کرمانشاه نصب نرده در وسط بلوارهای پرحادثه را ضروری دانست و اضافه کرد: این توجیه که گاهی مردم از روی نرده‌های بلوار عبور می‌کنند پذیرفتنی نیست، زیرا تعداد این افراد بسیار کم است و به علاوه این روش در تمام کشورهای پیشرفته دنیا نیز اجرا می‌شود.

بازوند به شورای ترافیک استان مهلت 48 ساعته داد تا برنامه خود برای جلوگیری از افزایش کشته‌های تصادفات درون شهری برای دو ماه پایانی سال را ارائه و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کنند و افزود: این برنامه‌ باید به دستگاه‌هایی مانند شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و ... ابلاغ شود، به گونه‌ای که در پایان بهمن و اسفند هیچ افزایش کشته‌ای نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: به علاوه باید ظرف مدت 10 روز تمام عوامل موثر بر افزایش آمار کشته‌ها با میزان سهم هریک مشخص شود تا بتوانیم برخورد لازم را با متخلفین انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم اصلاح وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه سطح شهر تاکید کرد و ادامه داد: حتما در این بخش کمبودهایی داریم که آمار کشته‌های درون شهری بالا می‌رود.

بازوند درباره وضعیت تصادفات برون شهری نیز گفت: درباره محور کرمانشاه به کامیاران که آمار بالایی از کشته‌ها را به خود اختصاص می‌دهد نامه‌ای به امضای من با ضمیمه آمار برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شود تا متوجه شوند تمام قول‌های دروغین معاونین ایشان و وعده‌هایی که برای این مسیر عملیاتی نشده، چه نتیجه‌ای داشته است.

وی اظهار کرد: باید پیشنهادی در شورای تامین استان مطرح شود که تا پایان تعطیلات نوروزی هر خودرویی که بیش از 140 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد، متوقف شود.

استاندار کرمانشاه قول داد، برای تامین هزینه بنزین خودروهای گشت پلیس راهور نیز 100 میلیون تومان اختصاص یابد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار