معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به افتتاح سه بازارچه صنایع دستی استان در دهه فجر، گفت: در این ایام کلنگ احداث چهار بازارچه دائمی صنایع دستی دیگر در شهرستان‌های استان به زمین زده خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیمان زین الدین ، با اشاره به احداث سه بازارچه دائمی صنایع دستی در استان، اظهارکرد: عملیات اجرایی احداث این سه بازارچه در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، روانسر و صحنه با اعتبار اولیه نزدیک به دو میلیارد تومان، تابستان امسال آغاز شد.

وی پیشرفت فیزیکی این سه بازارچه را نزدیک به 70 درصد اعلام کرد و افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، مراسم افتتاح این سه بازارچه در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

به گفته معاون صنایع دستی استان بازارچه‌های اسلام آبادغرب و روانسر هرکدام هشت غرفه و بازارچه صحنه نیز 10 غرفه دارد.

وی در ادامه از کلنگ زنی چهار بازارچه دیگر در استان طی دهه فجر خبرداد و گفت: طبق برنامه، در این ایام کلنگ زنی چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، قصرشیرین و هرسین را خواهیم داشت.

زین الدین تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم تا جانمایی این بازارچه‌ها بگونه‌ای باشد که امکان دسترسی عموم مردم به آنها فراهم شود و هنرمندان صنعتگر بتوانند فروش خوبی در آنها داشته باشند.

وی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت پروژه احداث بازارچه دائمی صنایع دستی کرندغرب نیز گفت: حدود دو سال پیش کمربندی کرندغرب که بازارچه صنایع دستی این شهر هم در کنار آن قرار داشت، تغییر مکان پیدا کرد. با تغییر محل این کمربندی رکودی در بازار فروش هنرمندان صنعتگر این شهرستان که در رشته‌های فلزی کار می‌کردند، بوجود آمد.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل، با تصمیم مسئولان قرار بر این شد تا بازارچه دیگری را روی کمربندی جدید این شهر احداث کنیم و حتی زمین آن هم تامین شد.

زین الدین یادآورشد: متاسفانه مشکلاتی سر راه احداث این بازارچه بوجود آمد که درحال تلاش برای رفع آنها هستیم تا بازارچه بزرگی احداث کنیم که علاوه بر هنرمندان رشته فلز، هنرمندان رشته‌های دیگر هم از آن استفاده کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار