معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با دستگاه‌هایی که مشمولان غایب را به‌کارگیری می‌کنند، برخورد می شود.
کد خبر: ۸۱۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،علی اشرف نجفی اظهار داشت: مدارک مورد نیاز برای مشمولان شامل برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و سرباز کارت است.

وی افزود: منظور از سرباز کارت، کارتی است که برای سربازان صادر می‌شود و مشمولان زمان مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک که برای ثبت سربازی مراجعه می‌کنند اطلاعات این افراد به صورت خودکار وارد بانک سپه می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بانک برای آنها حساب بانکی باز می‌کند و اگر پس از یک هفته تا ۱۰ روز مراجعه شود کارت عابر بانکی به نام سرباز به وی تحویل داده می‌شود که در طول خدمت سربازی حقوق وی به آن حساب واریز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث خوشایندسازی خدمت سربازی تصریح کرد: به گونه‌ای که به منظور ارتقا حقوق و مزایا پیگیری‌های لازم انجام شده همچنین به استناد ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی اقداماتی برای برخورداری از خدمات رفاهی نظیر استفاده رایگان از اماکن دولتی و تردد رایگان به وسیله قطار یا اتوبوس در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از طریق قرارگاه احضار و اعزام که از آبان ماه تشکیل شده با مشمولان غایب برخورد جدی انجام می‌شود و در این میان مشمولان به صورت خود معرف برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند، از امتیازهایی نظیر خدمت در محل زندگی پس از دوره آموزشی، کسر خدمت به ازای هر فرزند به مدت سه ماه بهره‌مند می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این افراد چنانچه در طول خدمت سربازی مرتکب غیبت نشوند و دوره خدمتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند، اضافه خدمت آنها مورد مساعدت و رأفت اسلامی قرار می‌گیرد.

سرهنگ نجفی گفت: به استناد ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با دستگاه‌ها و کارگاه‌هایی که مشمولان غایب را به کار گیری کنند برخورد خواهد شد و کارفرما بار اول ۱۳ میلیون تومان ضمن معرفی به دادگاه و بار دوم و سوم ۲ و ۳ برابر این مبلغ جریمه و به دادگاه معرفی می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان غایب از دریافت وام، حق کاندیداتوری، پروانه کسب، استخدام و دریافت کارت گذرنامه محروم هستند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه خدمت وظیفه‌ای دینی و ملی برای هر فرد ایرانی است، بیان کرد: مشمولان می‌توانند از طریق تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ یا سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ یا مراجعه به پایگاه اینترنتی vazifeh.police.ir نسبت به کسب اطلاعات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان غایبی که بیش از یک سال غیبت داشته باشند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد و کمتر از یکسال نیز پس از دریافت دفترچه آماده به خدمت، اعزام می‌شوند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار