معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از برگزاری سه همایش سرمایه گذاری در استان تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هدایت حاتمی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به کاهش 3.1 درصدی نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال گفت: برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان زحمات بسیاری توسط استاندار و تیم اقتصادی استان کشیده شده است.

وی افزود: برای امسال ایجاد 60 هزار شغل را هدفگذاری کرده و آن را بین بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات تقسیم کردیم و از طرق مختلف به دنبال تحقق آن هستیم.

حاتمی تصریح کرد: یکی از اقدامات به این منظور بهبود فضای کسب و کار است و در حال حاضر صدور مجوز کسب و کار ظرف مدت دو هفته انجام می‌شود و تلاش داریم تا مجوز ساخت و ساز واحدهای تولیدی نیز با همکاری معاونت عمرانی ظرف یک ماه صورت پذیرد.

وی بازاریابی برای سرمایه گذاران را اقدام دیگر در جهت اشتغالزایی عنوان و به برگزاری دو همایش سرمایه گذاری در استان در سال جاری اشاره کرد وافزود: با برگزاری این همایش ها توانستیم تنها در مدت هشت ماه، 20 پروژه شهری را با همکاری شهرداری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: تا انتهای سه سال نیز برگزاری سه همایش سرمایه گذاری دیگر را در استان در دستور کار داریم.

حاتمی حمایت از سرمایه گذاران را نیز عاملی دیگر در کاهش نرخ بیکاری استان عنوان کرد وافزود: در 9 ماهه امسال بیشترین تامین مالی و مشارکت را در بحث تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاران و کارآفرینان استان داشتیم.

وی حمایت از مشاغل خرد و واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ را نیز عامل موثر دیگری در بحث کاهش نرخ بیکاری استان عنوان کرد وافزود: در بحث مشاغل کارگاهی و کوچک تلاش کردیم تا از تجربه استانهای موفق در این زمینه استفاده کرده و آن را به کار ببندیم.

حاتمی تصریح کرد: در بحث ترویج این مشاغل، 40 کالای مزیت دار از جمله فرش، پشم و عسل در سطح استان شناسایی شده که برای حضور کارآفرینان در این عرصه تلاش داریم تا منابع بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی و بانک ها را پای کار بیاوریم و تاکنون هم یکی دو مورد از این مشاغل زیربار رفته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار