رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب الله وفایی در جلسه شورای برنامه ریزی استان، به نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال اشاره کرد وافزود: میانگین نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال 15 درصد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وفایی یادآور شد: هدفگذاری امسال استان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان بود که خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران کرمانشاه در 9 ماهه امسال توانستیم به این هدف برسیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کرمانشاه به لحاظ رتبه بیکاری در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وفایی در ادامه به آمار نرخ تورم استان در 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در آذرماه امسال نرخ تورم کشور 40 درصد بوده که این میزان در استان 38.1 درصد گزارش شده که نشان از پایین‌تر بودن نرخ تورم استان نسبت به میانگین کشوری دارد.

وی افزود: با زحمات بسیار تیم اقتصادی در حال حاضر استان به لحاظ نرخ تورم در رتبه 25 کشور قرار دارد و تنها شش استان وضعیتی بهتر از ما در بحث نرخ تورم دارند.

وفایی یادآور شد: بیشترین میزان نرخ تورم در کشور مربوط به گروه مبلمان و وسایل خانگی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به رقم 869 میلیارد تومانی درآمدهای مصوب استان در سال جاری گفت: از این میزان 733 میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی و 136 میلیارد تومان سهم درآمدهای غیرمالیاتی است.

وی افزود: مصوب این میزان درآمد در 9 ماهه امسال 651 میلیارد تومان است که طی این مدت در استان 689 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که تحقق 106 درصدی را نسبت به برنامه نشان می دهد.

بهزاد باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از وضعیت تورم در دو گروه هتل و رستوران و نیز میوه و خشکبار استان گفت: نرخ تورم استان سیر کاهشی خوبی داشته و اگر تورم بالای این دو گروه نبود، قطعا کاهش محسوس‌تر هم بود.

وی افزود: متاسفانه در بحث نرخ تورم هتل و رستوران در سطح کشور در رتبه های سوم و چهارم هستیم که عدد بالایی است.

این مسئول یادآور شد: در بحث میوه و تره بار هم نرخ تورم استان وضعیت خوبی ندارد و باید شهرداری در این زمینه هرچه سریعتر میادینی برای عرضه میوه و تره بار تعیین کرده تا بتوان کنترل قیمتی در این مراکز لحاظ کرد و تورم بالای این اقلام را کاهش داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار