معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، یکی از اصلی­‌ترین سیاست­‌های اجرایی سازمان نهضت سوادآموزی را استقرار واقعی نظام آموزش بزرگسالان اعلام کرد و گفت: این سیاست با حمایت و پشتوانه اساتید تعلیم و تربیت خصوصا اصحاب متخصص آموزش بزرگسالان محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،هرمز نوروزی‌فرد افزود:آموزش بزرگسالان بر پایه باوری شکل می­‌گیرد که آموختن را مقعطی نمی­‌داند و حضور فعال بزرگسالان در همه عرصه‌های شخصی و اجتماعی در گرو دانش، آگاهی، مهارت و درک و نگرش آنان می‌شناسد.

وی اظهار داشت: افزایش توانایی، بزرگسالان را به منظور برقراری یک تعامل متعادل با تغییرات پر شتاب در همه زمینه‌ها و قرار دادن بزرگسالان در مسیر یادگیری و ایفای شایسته نقش‌هایی که به سرعت توسعه می­‌یابند و با تغییرات سازمان دگرگون می‌شوند یک ضرورت اساسی معرفی می‌کند.

او اضافه کرد: در راستای همین مفاهیم معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی­‌های لازم را مبذول خواهد داشت تا در بخش آموزش با افزایش توانمند­سازی موجب افزایش علاقه بزرگسالان نسبت به مطالعه کتاب و استفاده از رسانه و ابزارهای نوین اطلاعاتی گردد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: سوادآموزی بزرگسالان در مبحث اجتماعی باعث حفظ محیط زیست، کاهش جرایم حقوقی و بهداشت روانی و جسمی افراد جامعه و در مبادی اقتصادی، توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت و کمیت تولید خصوصا تولیدات بومی و محلی و در زمینه فرهنگی توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه و در وادی مذهبی تأثیر مثبت مذهبی بر زندگی و جلوگیری از زندگی همراه با خرافات را به دنبال خواهد داشت.

نوروزی‌فرد تأکید کرد: نمود مقوله‌های آموزشی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی با آموزش و توانمندسازی­‌های لازم در سطح آموزش بزرگسالان نهادینه می‌گردد.

آمار جمعیت بی‌سواد رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه، اکنون ۷۰ هزار نفر است که براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش ۲۵ درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و براساس آمارهای رسمی ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان بی‌سواد مطلق هستند.

اکنون ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۳۰ هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می‌کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار