رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دانش‌آموزان خواست تا میان‌وعده‌های سالم بخورند.
کد خبر: ۸۱۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،شیرزاد احسان‌خواه ، با بیان اینکه دانش آموزان در فصل امتحانات نیاز به دریافت انرژی بیشتری دارند، گفت: دانش‌آموزان در سنین رشد بوده و برای یادگیری به انرژی بیشتری، به ویژه در فصل امتحانات نیاز دارند، لذا خانواده ها در فصل امتحانات باید با در نظر گرفتن میان وعده‌های مغذی زمینه را برای یادگیری بهتر آنها فراهم کنند.

وی اضافه کرد: لقمه‌های حاوی نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل انتخاب های خوبی برای میان وعده دانش‌آموزان است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین انواع غذاهای پختنی مثل آش، سوپ، خوراک لوبیا، عدس، حلیم، شله زرد، فرنی و شیر هم میان وعده های خوبی برای دانش آموزان می باشد.

وی با توصیه دانش آموزان به خوردن میوه‌ها و انواع خشکبار شامل بادام هندی، فندق، پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، نخودچی، انجیر خشک، کشمش، توت خشک، آجیل و سویا، این مواد را نیز میان وعده های خوبی برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: همچنین مصرف انواع میوه خشک و خرما و کیک و بیسکویت‌های غنی شده و سبوس‌دار نیز گزینه های خوبی برای تقویت دانش آموزان است.

وی در ادامه با بیان اینکه خوردن خوراکی هایی مثل پفک، چیپس، پفیلا، اسنک و... برای دانش‌آموزان مفید نیست، گفت: این نوع خوراکی‌ها نه تنها هیچ ارزش غذایی ندارند، بلکه مصرف آنها می تواند مشکلات گوارشی هم برای دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار