معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۱۲ هزار و ۵۸۰ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی استان بازدید داشته‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علی صابر ، با اشاره به بازدید 568 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کرمانشاه طی 9 ماهه امسال، اظهارکرد: از این تعداد 12 هزار و 580 نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگران داخلی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید از اماکن تاریخی استان با 343 هزار نفر مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان بوده، افزود: پس از تاق بستان، مجموعه جهانی بیستون با 160 هزار نفر، تکیه معاون الملک با 33 هزار و تکیه بیگلربیگی با 25 هزار گردشگر در رده‌های بعدی اماکن پربازدید استان قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری استان در ادامه از رشد 113 درصدی آمار بازدیدکنندگان از تکیه بیگلربیگی خبرداد و تصریح کرد: در 9 ماهه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی 12 هزار نفر بود که با انجام برخی اقدامات همچون تغییر درب ورودی مجموعه و معرفی بیشتر آن به مردم، بازدیدکنندگان این بنا به 25 هزار نفر افزایش یافته است.

وی به تلاش‌ها برای رشد آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان تا رویداد کرمانشاه 2020 اشاره کرد و گفت: از نوروز امسال برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی جاذبه‌ها و اماکن تاریخی استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دستگاه‌های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.

صابر تاکید کرد: تبلیغات در مراکز درمانی، روی اتوبوس‌های بین شهری، در صداوسیما، آموزش و پرورش و... از برنامه‌هایی است که آن را برای افزایش آمار گردشگران استان اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه به در پیش بودن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از 23 تا 26 بهمن هم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری استان را به مردم ایران و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه معرفی کنیم.

معاون گردشگری استان یادآور شد: کرمانشاه در این نمایشگاه غرفه‌ای 350 متری خواهد داشت و تاکنون 18 مرکز بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری استان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار