مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۲۷۱ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان انجام شده است، گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان جابجا شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،فریبرز کرمی  افزود: از این تعداد بیش از ۳۸ هزار سفر مربوط به اتوبوس‌ها، ۵۷ هزار سفر مربوط به مینی‌بوس‌ها و بیش از ۱۷۶ هزار سفر نیز مربوط به ناوگان سواری بوده است.

او بیشترین سهم مسافران جابجا شده با بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار نفر را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و اضافه کرد: سهم اتوبوس‌ها از مسافران جابجا شده بیش از ۷۸۹ هزار نفر و سهم سواری‌های کرایه بیش از ۶۹۳ هزار نفر بوده است.

او در ادامه گفت: در این مدت بیش از ۳۰ هزار سفر رفت و برگشت دربستی نیز توسط ناوگان بین شهری استان انجام شده که مینی‌بوس‌ها با بیش از ۲۵ هزار سفر بیشترین سهم را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه داشت و افزود: ۶۵ شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری و ۲۰ پایانه مسافری عمومی و خصوصی در سطح استان اکنون فعال است.

کرمی از فعالیت حدود سه هزار و ۲۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان کرمانشاه هم خبر داد و اظهار داشت: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۵۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

به گفته او هم اکنون میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان هشت سال، ناوگان مینی‌بوس ۲۸.۵ سال و ناوگان سواری کرایه ۱۰.۵ سال است.​

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار