مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از برقراری بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،فاطمه رضوان مدنی  با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر در سطح استان کرمانشاه بیش از ۱۱ هزار تماس با ۱۲۳ برقرار شده است، اظهار داشت: بیشترین موارد برقراری تماس خشونت خانگی علیه زنان، کودکان آزاری و خودکشی بوده است.

وی افزود: از نظر شمار تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۳ نسبت به پنج سال گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از نظر خشونت‌های خانگی علیه زنان جز استان‌های پر آسیب کشور است، گفت: اقدامات حوزه پیشگیری شامل آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل خشم، برگزاری کارگاه‌های ازدواج‌های موفق و خانواده درمانی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی به عنوان کلیدی ترین برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: مرکز توانمند سازی زنان و دختران نیک اندیش، مرکز افزایش سلامت و توانمند سازی زنان و دختران ندای مهر لبخند و مرکز خانه امن زنان برای حمایت از زنانی که در معرض خشونت قرار گرفتند، فعالیت می‌کنند.

رضوان مدنی بیان داشت: خط تلفن ۱۲۳ به منظور بررسی سریع و آنی و انجام مداخلات به موقع برقرار است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: در ۱۳ شهرستان پایگاه اورژانس اجتماعی داریم که خدمات اورژانس در کرمانشاه به صورت شبانه روزی و در شهرستان‌ها به صورت شیفت آنکال ارائه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده توسط سامانه ۱۲۳ به صورت دریافت پیام است، همچنین تیم‌های خدمات سیار برای مداخلات در محل حضور می‌یابند.

وی افزود: همچنین مرکز مداخله در بحران برای پذیرش حضوری افرادی است و پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی برا ی ارائه خدمت به افرادی که به این مراکز دسترسی ندارند، دایر است.

رضوان مدنی گفت: تمامی خدمات ارائه شده در تمامی سطوح به صورت رایگان است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار