مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تعداد ایستگاه‌های شتاب‌نگار کرمانشاه تا پایان بهمن ماه به ۳۲ مورد می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلیل بالایی  با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های شتاب‌نگار برای هشدار سریع و پیش آگاهی زلزله و همچنین تحلیل‌های پس از زلزله، خاطرنشان کرد: هم اکنون 20 ایستگاه شتاب‌نگار در استان داریم.

وی با بیان اینکه قرار است تعداد ایستگاه‌های شتاب‌نگار استان با همکاری راه و شهرسازی به 32 مورد برسد، از تخصیص 35 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: این 12 ایستگاه شتاب‌نگار جدید، در یازده شهرستان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

بالایی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت ایستگاه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، کنگاور، اسلام آبادغرب، جوانرود و روانسر نصب شده، یادآور شد: چهار ایستگاه دیگر نیز تا پایان بهمن در سایر شهرستان‌ها نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره اهمیت و عملکرد ایستگاه‌های شتاب‌نگار نیز اظهار کرد: این ایستگاه‌ها با پیش آگاهی دادن تا رسیدن امواج زلزله به نقطه مورد نظر، می‌توانند کمک بسزایی در قطع خدمات زیرساختی مانند برق، گاز و ... داشته باشند تا از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود. به علاوه تحلیل‌های این ایستگاه‌ها نیز برای تجارب آینده کاربردی خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین از وجود 10 ایستگاه لرزه‌نگاری در استان یاد کرد و ادامه داد: این ایستگاه‌ها نقش مهمی در ثبت و پردازش داده‌های ناشی از لرزه‌ها دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار