راه دسترسی از اصلی‌ترین مشکلات معادن قیرطبیعی گیلانغرب است که عدم اصلاح آن طی سال‌های اخیر، هزینه زیادی را به معدن‌داران تحمیل می‌کند. نامناسب بودن این راه در ایام بارندگی خود را بیشتر نشان می‌دهد و گاهی حتی دسترسی به معادن به طور کامل مختل می‌شود.اما حالا رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب از اصلاح این راه دسترسی، پس از سال‌ها پیگیری خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جهانبخش مرجانی ، با بیان اینکه راه دسترسی مهمترین مشکل معادن قیرطبیعی گیلانغرب است، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده قرار است با تامین اعتبارات از سوی وزارت صمت، اصلاح راه دسترسی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از یک ماه آینده آغاز شود.

وی طول این مسیر دسترسی را حدود 30 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: فعلا اصلاح 22 کیلومتر از این مسیر در برنامه است و برای مابقی مسیر قول خاصی نداده‌اند و منوط به تامین اعتبارات لازم شده است.

رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب اظهار کرد: قرار است این اصلاح به صورت تعریض و همچنین آسفالت راه انجام شود.

مرجانی پیش‌بینی کرد، این پروژه بین پنج تا شش ماه زمان نیاز داشته باشد و بهره‌برداری از آن در سال آینده ممکن شود.

به گفته وی، با اصلاح این جاده راه دسترسی اصلی 15 تا 20 معادن قیرطبیعی درست می‌شود.

مرجانی با بیان اینکه در هریک از این معادن 10 تا 15 نفر مشغول کار هستند، اضافه کرد: تردد در این مسیر برای کارگران معدن‌ها نیز بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در گذشته نامناسب بودن راه هزینه حمل و نقل زیادی را به معدن‌داران تحمیل می‌کرد، یادآور شد: با اصلاح راه دسترسی، هزینه‌های حمل و نقل تا یک سوم کاهش خواهد یافت.

رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خصوصا در ایام بارندگی معضل جدی با این جاده داشتیم، بگونه‌ای که در زمان بارندگی شدید این راه گاهی غیرقابل عبور می‌شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار