مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید حاج محمدی اظهار کرد: بعد از شناسایی یک کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یک منزل شخصی در شهر صحنه، دو کانون دیگر این بیماری در دو روستای شهرستان کنگاور شناسایی شده است.

حاج محمدی با بیان اینکه تاکنون تمامی کانون های بیماری بومی بوده، گفت: هیچ موردی از بیماری در واحدهای صنعتی پرورش طیور استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به صاحبان واحدهای صنعتی پرورش طیور استان توصیه کرد، تا ورود و خروج ها را کنترل کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با توصیه به واحدهای مرغداری تخمگذار به انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: توصیه می شود صاحبان گله‌های مرغ مادر گوشتی هم برای طیور خود واکسن تزریق کنند.

وی با اشاره به در حال پایش بودن تالاب های استان به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر با همکاری محیط زیست، ابراز امیدواری کرد: دیگر هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در استان شاهد نباشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان انتقال بیماری حتی از طریق فضله پرنده بیمار نیز وجود دارد، از پرورش دهندگان طیور بومی خواست تا طیور خود را بیرون نبرند، چون ممکن است پرندگان مهاجر بیمار از آن منطقه عبور کرده و فضله آلوده آنها زمین افتاده باشد.

وی سپس از مردم خواست به هیچ عنوان مرغ و سایر طیور را از دوره گردها و دست فروش ها خریداری نکنند.

حاج محمدی در پایان از همه خواست تا هرنوع تلفات طیور را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی گزارش کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار