رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران :
رهبر معظم انقلاب فرمودند: همان اندازه‌ای که ما از حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم در دلمان شد، دشمنان خوشحال شدند.
کد خبر: ۸۱۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 17 January 2020

همه باید تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند: همه برادران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم اگر نصرت الهی را می‌خواهیم در تقواست.اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی می‌خواهیم در رعایت تقواست. همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم آنچه در نماز جمعه مهم است توصیه تقواست.
این دو هفته ای که بر ما گذشت دو هفته پرماجرا استثنایی بود. ماجراهای تلخ و شیرین، حوادث درس‌آموز پیش آمد.یوم الله یعنی آن روزی که دست قدرت خدا مشخص می‌شود یعنی آن روزی که  میلیون‌ها نفر در ایران و صدها  هزار نفر در عراق به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان ها آمدند و او را بدرقه و تشییع کردند، آن روز یوم الله بود.
آن روزی که موشک های سپاه پایگاه آمریکایی را در هم کوبید آن روز هم یوم الله است.
از آن روزی که جمهوری اسلامی به آمریکا سیلی زد روزی یوم الله است.
روزها تمام می شوند لیکن تأثیرات این روزها در زندگی، منش و روحیه ملت ها باقی می مانند. در مسیر ملت آثاری که این روزها می گذارد آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.
جامعه ایرانی یک جامعه صبار است و شکور است. در طول سالیان متمادی ملت ایران همواره سپاسگذار الطاف الهی بوده است.
پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت عظیم را کدام دسته قدرتی توانست را به میدان آورد جز دست قدرت الهی.
آن کسانی که تحلیل های مادی می کنند و دست قدرت خدا را نمی بینند عقب می مانند.وقتی خدای متعال یک همچین صحنه ای را آرایش می دهد، پیروزی ملت ایران است این نشان دهنده این است که اراده الهی بر پیروزی این ملت است این نشان دهنده این است که مردم در این مسیر حرکت کنند تا پیروز شوند.
چه شد که پس از تلاش امپراطوری خبری صهیونیست در چند روز قبل از حادثه در همه دنیا سعی کردند نام سردار بزرگوار عزیز ما را متهم کنند به تروریست. خدای متعال صحنه را برعکس آن چیزی که آنها می‌خواستند تغییر داد و مردم تمام پرچم آن کشورها را آتش زدند و همه ذات پلید آنها را شناختند.
خود این شهادت بزرگ هم یکی از آیات الهی است و رسوایی دولت بی‌آبروی امریکا را رقم زد، این ها کسی را که سرشناس ترین و قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریست در منطقه بود را ترور کردند. درمیدان روبروی جنگ با او مواجه نشدند او را دزدانه و بزدلانه دولت آمریکا ترور کرد و دولت آمریکا به این کار اعتراف کرد و این باعث روسیاهی آمریکا شد. سابقه این کار مخصوص رژیم صهیونیستی بود.آمریکایی‌ها خیلی آدم کشتند ترور کردند اما اعتراف نمی کردند اما اینجا اعتراف کردند که ما ترور کردیم رسوایی از این بالاتر.
پاسخ قدرتمندانه سپاه در خور تدبر است. این پاسخ هم یوم الله هست. این ضربه موثر نظامی به آمریکا بود اما مهمتر از پاسخ نظامی ضربه به حیثیت آمریکا بود ضربه به هیبت و آبروی امریکا بود.
آمریکا سال‌هاست در سوریه عراق لبنان و افغانستان از دست قدرتمند مقاومت ضربه می‌خورد اما این ضربه بالاتر بود ضربه به ابهت آمریکا بود.
اخلاص برکت دارد هر جا اخلاص بود خدا به کار برکت می دهد کار به نحوی می‌شود که نتیجه آن اخلاص همین عشق و همین تازه شدن روحیه انقلابی مردم است.
حال اگر بخواهیم اندازه و قیمت این حوادث را بسنجیم ما باید به شهید قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی مهندس به چشم یک مکتب نگاه کنیم نه یک فرد، آن وقت قدر و قیمت این قضیه را می بینیم.
سپاه قدس را به عنوان یک سازمان اداری صرفا نبینیم بلکه به‌عنوان یک نهاد انسانی مشاهده کنیم. البته همه نیروهای مسلح ما زیربنای فکری آنها همه اهداف الهی و بلند است.
سپاه قدس با سعه‌صدر به همه جا و همه کس نگاه می کند، رزمندگان بدون رزمند. کرامت مستضعفان را حفظ می کنند. سپاه قدس سایه جنگ، تخریب و ترور را از کشور ما دور می کنند یکی از پایه های امنیت جمهوری اسلامی این جوان هایی هستند که زیر فرماندهی سلیمانی سال ها کار کردند.
آمریکا داعش را درست کرد چون هدف اصلی ایران بود و می خواستند ما را دچار ناامنی کنند اینها متوقف‌شدن به کمک همین جوانان.
آن فریب خوردگانی که یک روزی شعار نه غزه و نه لبنان می دادند جان خود و حتی راحتی و آرامش خودشان را فدای امنیت کشور نکردند و امثال سلیمانی‌ها بودند که جان خود را فدای امنیت ملت و کشور کردند.
میلیون ها انسانی که در خوزستان، تهران، قم و کرمان آمدن زیر جنازه این افراد رفتند و کسانی که از دور دیدند و اشک ریختند می شود باطن این ها را تشکیل داد. ملت از هر جناح،حزب، قوم و خصوصیت جغرافیای طرفدار انقلاب و طرفداران اسلام و طرفدار ایتسادگی در مقابل ظلم هستند و طرفدار نه گفتن به همه مطامع دولت های استکباری و استعماری اند.
ملت ایران نشان داد به نمادهای مقاومت عشق می ورزد. ملت ایران نشان داد ازخط مجاهدات شجاعانه دفاع می‌کند.ملت طرفدار ایستادگی در مقابل زور گویی است.

این دلقک های آمریکایی که به دروغ و با کمال رذالت می گویند در کنار مردم ایرانیم ببینند مردم چه کسانی هستند آن چند صد نفری که به عکس شهید سلیمانی اهانت می‌کنند ملت ایران هستند یا این چند میلیون نفری که برای تشییع شهید قاسم سلیمانی می آیند.
سخنگویان دولت شریر آمریکا تکرار می کنند ما در کنار ملت ایران هستیم که دروغ می گوید و اگر کنارشان هم باشید می‌خواهید خنجر زهرآلود را بر سینه آنها بزنید.
ملت ایران در این قضیه قاعده و زیربنای فکری خود را نشان داد.این فریاد انتقامی که از مردم سراسر کشور شنیده می شد در واقع سوخت موشک هایی بود که پایگاه‌های آمریکا را زیر و رو کرد.
عده ای سعی می کنند این یوم الله های بزرگ را به دست فراموشی بسپارند و مسائل دیگری را مطرح کنند تا این یوم الله را تحت شعاع قرار دهند یکی همین حادثه تاسف برانگیز سقوط هواپیما بود که دل ما را سوزانید از دست دادن جوانان عزیز و مردم خوب ما و کسانی که از کشورهای دیگر بودند که حادثه بسیار تلخی بود لیکن عده‌ای به تبع هدایت تلویزیون های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند این قضیه را به نحوی آرایش دهند که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید بزرگ را به فراموشی بسپارند، افرادی که هیچ علاقه ای انسان از آن ها حس نمی کند نسبت منافع ملی و نسبت به مسائل کشور ،حالا عده ای جوان هستند احساساتی هستند و فریب می خورند یک عده ای جوان نیستند هیچ حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای این منافع بایستند و آنچه که دشمن مایل است از زبان این ها سر می زند و در عمل این ها خودش را ظاهر می کند.
همان اندازه که ما از سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم بر ما فرود آمد دشمن به همان اندازه خوشحال شد به خیال اینکه مستمسکی به دست آورده که بتواند نظام جمهوری اسلامی،سپاه و نیروهای مسلح را زیر سوال برد تا شاید بتوانند آن حادثه عظیم را تحت الشعاع قرار دهند.
حادثه یوم الله تشییع جنازه شهید و حادثه یوم الله در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی هیچگاه از ذهن این مردم نخواهد رفت و روز به روز زنده تر خواهد شد.
صمیمانه بار دیگر با اصحاب مصیبت سقوط هواپیما همدردی می کنم و تشکر می کنم از آن پدر و مادرهایی و صاحب عزاهایی که در مقابل دشمنان ایستادند. مادر یکی از عزیزان نامه نوشته به بنده که پای جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم این شجاعت می خواهد.
یکی از کارهای دیگر برای تحت شعاع قرار دادن این حوادث بزرگ انجام کارهایی است که سه کشور خبیث اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه انجام دادند و گفتند که ما مسئله هسته ای را بار دیگر به شورای امنیت می بریم که مسئولین کشور جواب محکم به آن ها دادند. این سه کشور همان سه کشوری هستند که در جنگ تا توانستند به صدام کمک کردند. دولت آلمان به صدام سلاح شیمیایی داد تا شهرهای ما را مورد هدف قرار داد. دولت فرانسه بالگردهای جنگی سومر اتاندارد را برای زدن کشتی نفتی ما به صدام داد. انگلیس همه جوره در خدمت صدام و دشمنان ما بود. از اول هم گفتم بعد از خروج آمریکا از برجام این کشورها کاری نخواهند کرد و من به آن ها اعتقادی ندارن و این کشورها در خدمت و پادوی آمریکا هستند و این سه کشور حقیر در انتظار این هستند که ملت ایران را به زانو در بیاورند آمریکا که بزرگ و ارباب شما بود نتوانست ملت ایران را به زانو دربیاورد شما که کوچکتر از آن هستید که بتوانید مردم را به زانو در بیاورید. این ها مذاکره هم که می کنند مذاکرهایشان آمیخته به دغل و فریبکاری است. این جنتلمن هایی که پشت میز مذاکره می نشینند. همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند و نمی شود به آنها اعتماد کرد.
ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند. تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن. ما از مذاکره باکی نداریم اما نه با آمریکا با کشورهای دیگر البته در موضع قدرت. قدرت فقط قدرت نظامی نیست اقتصاد کشور باید قوی شود و وابستگی اقتصاد به نفت باید تمام شود و جهش علمی و فناوری باید ادامه پیدا کند و پشتوانه همه این ها اتحاد ملت است و با حضور، صبر و استقامت این قدرت به دست می آید.
در حادثه سقوط هواپیما ابهام‌های وجود دارد ولی حادثه باید پیگیری شود و از تکرار آن جلوگیری شود.
ملت عزیز ایران حضور ملت عزیز ایرام مهمترین عامل اقتدار است و این حضور در جاهای متعددی است که یکی از مهمترین آن ها انتخابات است.در انتخابات حضور ملت ایران کشور را بیمه می کند و دشمن را مایوس می کند.سعی و تلاش دشمن این است که با حیله های مختلف ذوق و شوق حضور در انتخابات را از مردم بگیرند.مردم باید با شوق و ذوق در انتخابات شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار