رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: در قالب اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» به‌دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش، افزایش دانش حقوقی و بصیرت افزایی حقوقی مردم هستیم.
کد خبر: ۸۱۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 16 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، رسول بهرامی‌پور امروز در نخستین همایش «هر مسجد، یک حقوقدان» که در محل تالار شرکت برق منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های بنیادین بسیج حقوق‌دانان نقش‌آفرینی در جامعه از طریق جهاد حقوقی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه مسجد همیشه تاریخ منشا و مبدا همه تحولات اساسی بوده، به نقش محوری مسجد در دفاع مقدس اشاره کرد و از تمامی ارکان مساجد هم چون ائمه جماعات، هیأت‌های امنا، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد خواست به سازمان بسیج حقوقدانان در رسالت آموزش همگانی حقوقی که در قالب طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» انجام می‌شود، کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج حقوق‌دانان می‌تواند در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر باشد، تصریح کرد: در این طرح به‌دنبال رسیدگی و حل و فصل اختلافات حقوقی خارج از محاکم قضایی و همچنین به‌دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش، افزایش دانش حقوقی و بصیرت‌افزایی حقوقی مردم هستیم.

وی، حجم بالای پرونده‌های ورودی قوه قضاییه را ابرچالش این دستگاه دانست و گفت: با اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی خواهیم بود و این این‌گونه طرح‌ها نوید دهنده حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

بهرامی‌پور از استقبال و حضور گسترده حقوق‌دانان اعم از قضات، وکلا، و نمایندگان حقوقی ادارات و... در این طرح سخن گفت و اعلام کرد: بیش از 200 نفر از حقوق‌دانان استان برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم از این طریق گره از مشکلات مردم باز کنیم و خدمتگزار آنان باشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار