کنترل‌های شبانه یگان محیط‌زیست گیلان در محدوده شهرستان رشت منجر به دستگیری شکارچیان متخلف و کشف مقادیری سلاح‌ قاچاق از آنان شد.
کد خبر: ۸۱۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 16 January 2020

تابناک / کنترل‌های شبانه یگان محیط‌زیست گیلان در محدوده شهرستان رشت منجر به دستگیری شکارچیان متخلف و کشف مقادیری سلاح‌ قاچاق از آنان شد.

انجام پایش‌های مستمر و گشت‌ و بازرسی از زیستگاه‌های حیات‌وحش، پناهگاه‌ها و تالاب‌های استان گیلان تشدید شده است به طوری‌که در ساعات گذشته چندین متخلف و شکارچی غیرمجاز به همراه سلاح‌های قاچاق توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست در محدوده شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از انجام گشت و کنترل شبانه در محدوده شهرستان رشت خبر داد و ابراز داشت: با انجام کار اطلاعاتی و پس از رصد شکارچیان حرفه‌ای، عملیات شبانه‌ای با هماهنگی و اخذ دستور ورود به منزل از سوی مقام قضایی و با همراهی نیروی انتظامی در این منطقه انجام شد.

ساسان اکبری‌پور از دستگیری تعداد 3 نفر متخلف و شکارچی غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط‌بانی شهرستان رشت خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر دستگیری این افراد توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، 3 قبضه سلاح شکاری قاچاق، 80 کیلو گوشت شکار و اجزای حیوان شکار شده نیز از آنان کشف و ضبط شد.

 

وی با تأکید بر اینکه متخلفان دستگیر شده به همراه مستندات جهت طی مراحل قانونی تحویل پاسگاه انتظامی سراوان شدند خاطرنشان کرد: در همین‌جا به تمام شکارچیان غیرمجازی که قصد صدمه زدن به محیط‌زیست را دارند اخطار می‌کنیم در صورت شناسایی و مشاهده اقدامات غیرقانونی به شدت با آنان برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان پایش تمام مناطق استان و تشدید برخورد با شکارچیان غیر‌مجاز را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در راستای انجام این مأموریت، کشف سلاح‌های قاچاق، برخورد با متخلفان شکار و دستگیری شکارچیان غیر‌مجاز در اولویت مأموریت‌های عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

وی دادن یکسری آموزش‌های کاربردی و مرتبط به مردم و کودکان را با هدف نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از محیط زیست در بسیاری از کشورها مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون شک صیانت از این داشته‌ها تنها از عهده یک سازمان ویژه برنمی‌آید و مشارکت مردم در این راه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش دارند از اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود.

وی ایثار محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود، شجاعانه در مقابل متجاوزان به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار