غلامرضا چامه در گفتگو با تابناک:
معاونت آبخیز داری منابع طبیعی گفت: عمده فعالیت هایی که در حوضه های آبخیزداری اتفاق می افتد به منظور تغذیه آبخوان های منطقه می باشد و می تواند هنگام بروز حوادثی چون سیل به منطقه کمک شایانی کند.
کد خبر: ۸۱۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 16 January 2020

غلامرضا چامه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه آبخیز بخش بیلوار که با رای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری توانستیم طی سالیان اخیر مخصوصاً کارهایی که امسال صورت گرفته در بخش کاهش سیلاب منطقه همچنین تغذیه آبخوان، سفره های آب زیرزمینی و احداث سیستم های بخش سیلاب و بندهای معیشتی در راستای بهبود وضعیت اکوسیستم و معیشت مردم در روستاهای کم‌ برخوردار قدم‌های خوبی برداریم.

وی افزود: حوزه آبخیز تنگه کنشت که در شمال شهر کرمانشاه مشرف به شهر می باشد و با مساحتی حدود ۱۵ هزار هکتار اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده که ۲۸ میلیارد آن استانی و ۳۲/۶ میلیارد آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است با هدف کنترل سیلاب به منطقه و تغذیه آبخوان دشت کنشت و دشت کرمانشاه انجام شده است.

این مسئول تشریح کرد: تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دشت کرمانشاه که چاه های آب شرب منطقه شرب منطقه ده پهن از ناحیه تنگ کنشت و رودخانه قره سو تغذیه می شود صورت گرفته است.

چامه در پایان با تاکید بر اینکه عمده فعالیت‌هایی که در حوضه در حال انجام است یا به پایان رسیده شامل بندهای سنگی ملاتی سیستم های تغذیه مصنوعی است، یادآور شد: این سیستم ها شامل حوضچه های تغذیه و یا سیستم پخش سیلاب و یا اجرای سیستم قنات معکوس تلفیق (گالری و چاه) به منظور تغذیه آبخوان منطقه می‌باشد این فعالیتهای اجرایی می توانند هنگام وقوع سیلاب حجمی معادل ۶۰۰ هزار متر مکعب را در هر واقعه سیلاب کاهش دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار