رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی دانشکد توانبخشی به بهترین نحو صورت گیرد و پذیرش دانشجو در سال آینده انجام شود.
کد خبر: ۸۱۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس  محمود‌رضا مرادی امروز در جلسه‌ هم‌اندیشی راه‌اندازی دانشکده توانبخشی کرمانشاه، اظهار داشت: موافقت اصولی و صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده توانبخشی و سه رشته همزمان در آن، اقدامی ارزشمند و بسیار کم‌نظیر است و در این بین تلاش معاونت آموزشی دانشگاه، دیگر همکاران بسیار قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، انجام سه عمل جراحی کاشت حلزون به صورت همزمان (که موفقیت بسیار بزرگی برای دانشگاه است)، انجام دو عمل پیوند کلیه (پس از وقفه‌ای که ایجاد شده بود ) و بسته شدن قرداددادهای مهم تجهیزاتی از جمله دستگاه فوق پیشرفته توموتراپی را در قالب موفقیت‌های چند روز اخیر این دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشکده توانبخشی یکی از دانشکده‌های مهم و کاربردی است و رشته های آن بسیار پر کاربرد بوده و بر همین اساس مورد نیاز استان و کشور است.

وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این دانشکده و رشته‌های کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی باید پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای راه‌اندازی رشته‌های ادیومتری و اپتومتری در دانشگاه انجام شود.

مرادی ادامه داد: نیاز به خدمات توانبخشی با راه‌اندازی دو مرکز استروک سنتر در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) با امکانات ویژه و مجهز این بیمارستان‌ها به صورت جدی احساس می‌شود همچنین در بیمارستان سوختگی نیز به خدمات فیزیوتراپی ویژه نیاز هست و با راه‌اندازی دانشکده توانبخشی تا حدودی این نیازها مرتفع خواهد شد.

وی کمبود فضای فیزیکی را مشکلی تمامی دانشکده‌ها دانست و گفت: باید راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی در محل پردیس دانشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود تا انتقال دانشکده توانبخشی به محل فعلی دانشکده دندانپزشکی انجام گیرد.

مرادی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی دانشکده به بهترین نحو صورت گیرد و پذیرش دانشجو در سال آینده انجام شود.

خزایی،معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این دانشکده برای جذب هیأت علمی، تامین فضای ساختمانی و تامین فضای فیزیکی توانبخشی انجام شده، در هر سه رشته جذب هیأت علمی صورت گرفته و هم‌اکنون مشکلی در بحث هیأت علمی این دانشکده نداریم.

وی افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گروه‌های آموزشی دانشکده توانبخشی مشخص شده و در این دانشکده مستقر شوند.

خزایی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سال آینده در این دانشکده پذیرش دانشجو خواهیم داشت و بخش پذیرش دانشجوی بین‌الملل در رشته‌های دانشکده توانبخشی نیز باید فعال شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار