رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از فعالیت ۵۰۱ آموزشگاه‌ علمی آزاد و زبان‌های خارجی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر ،روح الله اعظمی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه ۵۰۱ آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی شامل ۲۹۸ آموزشگاه زبان و ۲۰۲ آموزشگاه علمی آزاد وجود دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ مجوز تأسیس آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی در سطح استان صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی ارائه آموزش به افراد زیر ۲۰ سال است، گفت: دستورالعمل‌های مربوط به این مراکز از طرف شورای نظارت و سیاست گذاری سازمان آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

اعظمی عنوان کرد: دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت بر آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی برای افراد بالای ۲۰ سال است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز خوشایند است، گفت: به منظور نظارت بر آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی نماینده دادستانی، تعزیرات حکومتی، فنی و حرفه‌ای و گروه صنف آموزشگاه‌ها پای کار هستند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: به آموزشگاه‌های فاقد مجوز اخطار و مهلت ۱۰ روزه داده می‌شود و در صورتی که نسبت به درخواست صدور مجوز اقدام نکنند، در نهایت پلمب خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰ آموزشگاه و از ابتدای سال چهار آموزشگاه فاقد مجوز در سطح استان پلمب شده است.

اعظمی با بیان اینکه اخذ مجوز تأسیس آموزشگاه‌ها سخت نیست، عنوان کرد: متقاضیان تأسیس آموزشگاه با داشتن حداقل ۳۰ سال سن و مدرک کارشناسی می‌توانند با مراجعه به سامانه مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه -خدمات الکترونیک نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

وی ادامه داد: اختلاط دختر و پسر در آموزشگاه‌ها از نظر ما مجوز ندارد هرچند برخی از آموزشگاه‌ها به صورت زوج و فرد مجوز گرفته‌اند، البته ممکن است در یک روز چند دانش آموز معدود از جنس مخالف در کلاس حضور یابند که آن هم قابل قبول نیست.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزشگاه‌های غیرمجاز در سطح شهر زیاد است و درصدد برخورد با آنها هستیم، گفت: از گزارشات مردمی برای برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز استقبال می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: به کارگیری مربیان فاقد صلاحیت در آموزشگاه‌ها و مدارس غیردولتی از نظر ما قابل قبول نیست زیرا این افراد به هسته گزینش معرفی می‌شوند و باید تائیدیه گزینش را داشته باشند.

اعظمی تصریح کرد: استقبال دانش آموزان از آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی در سطح استان کرمانشاه متوسط است.

وی خواستار اخذ مجوز توسط متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های علمی شد و عنوان کرد: مراکز غیرمجاز موجب ایجاد دردسر و مشکل شده‌اند.

این مسئول افزود: هرساله در پایان سال شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی با در نظر گرفتن نرخ تورم و شهریه سال جاری نسبت به نرخ گذاری شهریه مراکز علمی و زبان‌های خارجی اقدام می‌کند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار