هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد ایران و متشکل از بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ در نزدیکی کرمانشاه است که هر ساله در فصل زمستان محل فرود و اسکان تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر می‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،از چند سال قبل با هدف گسترش گردشگری در این منطقه، کار ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان آغاز شد، اما با گذشت نزدیک به هشت سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

هر سال وعده افتتاح این سایت در ایام مختلفی نظیر دهه فجر، هفته دولت و... داده می‌شد، اما این وعده‌ها تاکنون به دلیل مشکلات مختلف خصوصا تامین اعتبار محقق نشده و این در حالیست که افتتاح این سایت می‌تواند در جذب گردشگران به منطقه، رونق توریسم محیط زیست و کمک به معیشت مردم حوالی تالاب کمک کند.

بر اساس آنچه که معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه می‌گوید اعتبارات خوبی برای سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان در نظر گرفته شده که اگر تخصیص پیدا کند در نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

آذر ولی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با با اشاره به آغاز ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان از سال 1390، اظهار کرد: این سایت در سال‌های اخیر با مشکلاتی در زمینه پیمانکار مواجه بود و کار در برخی از موارد ناقص انجام شده بود.

وی ادامه داد: گرفت و گیرهای قانونی داشتیم تا توانستیم با مرتفع کردن آنها پایان‌کار پیمانکار را اعلام کنیم و پیمانکار جدیدی برای این پروژه در نظر بگیریم.

معاون نظارت و پایش میحط زیست استان کرمانشاه از در نظر گرفتن اعتباراتی برای بخش‌های مختلف تجهیزات، ساختمان و ... این پروژه خبر داد و عنوان کرد: اگر این اعتبار تخصیص پیدا کند پیمانکار می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

ولی‌زاده معتقد است، اگر مشکلات اعتباری وجود نداشته باشد کار اتمام پروژه ظرف مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد و نیمه اول سال آینده شاهد افتتاح سایت پرنده‌نگری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پروژه اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت دارد، یادآوری کرد: کارهایی در بخش آب، برق، سیستم‌های گرمایشی و... باقی مانده که در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه درباره اهداف و اهمیت احداث این سایت نیز خاطرنشان کرد: احداث این سایت به منظور ارتقا توریست محیط زیست آغاز شد و قرار است با قرار دادن تجهیزاتی مانند تلسکوپ، امکان رصد و پایش پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب فراهم شود.

ولی‌زاده معتقد است، راه‌اندازی این سایت نقش بسزایی در استفاده از ظرفیت اقتصاد محیط زیست نیز دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار