نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دروغ دریافت پول از قطر با این هدف مطرح می‌شود که می‌خواهد سیاست‌های ایران را موازی با آمریکا قرار دهد.
کد خبر: ۸۱۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 14 January 2020

تابناک فارس به نقل از آنا:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کمک سه میلیارد دلاری امیر قطر در پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این دروغی بود که ترویج دهندگان آن اماراتی‌ها بودند.

وی با اشاره به مشکلات امارات و عربستان با قطر در سال‌های گذشته، افزود: دو کشور امارات و عربستان قطر را تحریم کردند، اما جمهوری اسلامی ایران راه دریایی و هوایی را برای آنان بازگذاشت، به همین دلیل فشارهای این دو کشور به قطر نافرجام ماند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دروغ دریافت پول از قطر با این هدف مطرح می‌شود که می‌خواهد سیاست‌های ایران را موازی با آمریکا قرار دهد. چرا که آمریکایی‌ها عربستان را گاو شیردهی معرفی کردن که از دلارهای آنان بهره‌می‌گیرند و ایران هم به دلیل حمایت‌هایی که در مقطع خاص از قطر داشته آنان را می‌دوشد و پول دریافت می‌کند در صورتی که اینگونه نیست.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: حاکمیت امارات پشت پرده، خط خبری دریافت پول از قطر است و می‌خواهد رسانه‌ها و نخبگان قطری را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کند و روابط دو کشور را مخدوش کند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر گفت: معتقدم هیچ وقت نباید ظرفیت کشورها در مقابله با تهدیدهای خارجی را با یکدیگر مقایسه کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به دلیل توانایی‌ها و مؤلفه‌های قدرت از قبیل جمعیت، جغرافیا، همسایگان و امنیت توانسته مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستد و بدون وقفه پاسخ اهانت‌‌های آنان را به بدترین شکل بدهد.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: همسایگان ایران مؤلفه‌های قدرت این کشور را ندارند و لذا توان مقابله با آمریکا را هم ندارند. این کشورها عملاً توسط پایگاه‌های نظامی آمریکا اشغال شده‌اند، بنابراین توقعات از همسایگان باید متناسب با مقدورات آنان سنجیده شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اینکه کشورهای همسایه بخواهند یک تعادل بخشی در ارتباطات خود انجام دهند، برای آنان کار مثبت تلقی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار