معاون اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: برخی از مغازه‌داران معبر جلوی مغازه خود را ملک شخصی می‌داند و آن را به دستفروشان اجاره می‌دهند و ماهانه هزینه‌ای دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 14 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حسین زارعی، با اشاره به معضل سد معبر، اظهار داشت: گشت‌های نیروهای اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه به صورت مستمر و روزانه پاکسازی سد معابر را انجام می‌دهند.

وی از جمع‌آوری وسایل دستفروشان تا مغازه‌دارانی که پیاده‌روها را اشغال می‌کنند، خبر داد و افزود: تذکرات به صورت مداوم انجام می‌شود ابتدا به صورت لسانی و در مواقعی به صورت کتبی و گاها به جمع‌آوری وسایل همراه می‌شود.

معاون اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: مالکان تا جایی که سند دارند می‌توانند اشغال کنند، اما متاسفانه برخی از مالکان پیاده‌رو جلوی مغازه ملک شخصی خود می‌دانند و کاملا با اجناس آن را اشغال می‌کنند و عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه می‌کنند.

زارعی از این مالکان خواست، حداقل یک‌سوم پیادرو را اشغال کرده و دوسوم را برای عبور و مرور آزاد بگذارند.

*گله‌مندی شهروندان از برخورد مأموران رفع سد معبر

وی نیروهای اجرائیات را یکی از زحمتکش‌ترین و مظلوم‌ترین نیروهای شهرداری توصیف کرد و گفت: ماموران رفع سد معبر شامل شغل دولتی نمی‌شوند، لذا ضوابط خاصی شامل حال آن‌ها نمی‌شود، گاها در هنگام برخورد با رفع سد معبر درگیری‌های فیزیکی اتفاق می‌افتد که منجر به مصدوم شدن نیروهای اجرائیات می‌شود.

زارعی با بیان اینکه مشکل دستفروشان با اقدامات یک‌ارگان حل نمی‌شود، افزود: اینجا مسئله بیکاری مطرح است در مواردی داشته‌ایم که در انجام ماموریت قانونی خود و جمع‌آوری وسایل دستفروشان (مشاغل کاذب)، حتی بعضی از شهروندان معترض و گله‌مند شده که چرا اجازه کاسبی نمی‌دهید؟، اول اشتغال ایجاد کنید بعد این‌ها را جمع‌آوری کنید.

وی ادامه داد: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط دست به دست هم دهند، ساماندهی‌های مربوطه را انجام دهند و در ادامه فرهنگ‌سازی خاصی در این راستا صورت گیرد.

معاون اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: گاها در راستای شناسایی و ساماندهی دستفروش‌ها از آن‌ها ثبت‌نام می‌کنیم توسط سازمان میادین غرفه‌های به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، ولی این مشکل خیلی گسترده است و تنها به‌وسیله شهرداری حل نمی‌شود، نیازمند عزم عمومی است.

وی کمبود نیرو را از دیگر مشکلات این اداره‌کل دانست و گفت: هر گزارشی اعم از مردمی و اعم تماس با سامانه 137 در اسرع وقت در صورتی که در محدوده توانایی باشد به آن رسیدگی می‌شود، البته شرایط جامعه را می‌سنجیم که این برخورد منجر به التهاب نشود.

زارعی تصریح کرد: کار اجرائیات، اجرایی کردن است، سایر ارگان‌های باید ساماندهی‌های خاصی را انجام دهند و اجرای آن وظیفه ما است.

وی یکی از مشکلات کلانشهرها به خصوص کرمانشاه را در قالب موزائیک فروشی سطح معابر عنوان کرد و افزود: برخی از مغازه‌داران معبر جلوی مغازه خود را ملک شخصی می‌داند و آن را به دستفروشان اجاره می‌دهند و ماهانه هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا در برخی محلات برخوردهایی داشته‌ایم و البته با مشاهده و گزارش این قبیل تخلفات حتما برخورد جدی خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار