رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو از برنامه ریزی برای تبدیل دره اژدها ریجاب به منطقه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 14 January 2020

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهرام علی‌یاری ، با اشاره به طبیعت بکر و بی نظیر دره اژدها، اظهار کرد: هرچند این نقطه از منطقه ریجاب به واسطه جاذبه‌های طبیعی زیبا پتانسیل‌های گردشگری بالایی دارد، اما متاسفانه راه دسترسی به آن برای گردشگران دشوار است.

وی تصریح کرد: برای اینکه این منطقه به گردشگران معرفی و به منطقه‌ای گردشگرپذیر تبدیل شود، از محل اعتبارات استانی 500 میلیون تومان به آن اختصاص پیدا کرده تا بتوانیم معبری برای دسترسی گردشگران به این منطقه احداث کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو تاکید کرد: ایجاد این معبر راه دسترسی گردشگران به پایین آبشار پیران را نیز فراهم می‌کند و گردشگران می‌توانند آبشار را راحت‌تر از پایین ببینند.

وی در ادامه از اختصاص 750 میلیون تومان اعتبار برای مرمت زیرساخت‌های گردشگری سراب شالان ریجاب هم خبر داد و گفت: پس از وقوع زلزله بزرگ سال 1396 و پس از آن در بارش‌های سیل آسای اوایل امسال، بخش‌هایی از زیرساخت‌های گردشگری این سراب دچار آسیب شد.

علی‌یاری اضافه کرد: با این اعتبار در نظر داریم برخی از زیرساخت‌های این سراب همچون سنگفرش آن را ترمیم کرده تا رفاه گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند را فراهم کنیم.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو طبق برنامه ریزی های انجام شده اجرای این دو پروژه ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار