رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های این اداره‌کل در راستای ایجاد 78 هزار شغل در استان طی یک‌برنامه سه‌ساله هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۸۱۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 14 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس نوربخش حاتمی ، با اشاره به تعریف برنامه سه ساله برای بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: در قالب اجرای این برنامه 78 هزار شغل در استان در بخش کشاورزی ایجاد و تولیدات استان نیز از 4.2 میلیون تن به 6 میلیون تن خواهد رسید.

وی با تاکید بر توسعه گلخانه‌های استان، سطح حال حاضر آن را 28 هکتار اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری برای احداث 30 هکتار گلخانه در استان برنامه‌ریزی شده که تاکنون 21 هکتار آن تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تبدیل اراضی کشاورزی به گلخانه تغییر کاربری محسوب نمی‌شود، افزود: از سرمایه‌گذاران و تمامی کسانی که شرایط لازم را برای احداث گلخانه دارند دعوت به همکاری می‌شود و مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان دانست و به حمایت تسهیلاتی اشاره کرد و گفت: تسهیلات از دو محل در راستای توسعه گلخانه به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح «کارا» تسهیلات با سود 6 درصد و با بازپرداخت 9 ساله و همچنین از محل کمک‌های فنی و اعتباری تبصره 18 با سود هفت درصد و بازپرداخت 6 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: برنامه‌های سازمان برای افزایش سطح گلخانه‌های استان به حدود 51 هکتار تا پایان امسال هدف‌گذاری شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار