معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: تامین مالی تنها بخشی از بحث حمایت اشتغال است و باید همه موضوعات تبیین شده در سند اشتغال را در نظر گرفت.
کد خبر: ۸۱۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 11 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هدایت حاتمی در سی و چهارمین جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد،اظهار کرد: در کشور ما فراز و نشیب پرداخت تسهیلات بسیار زیاد است البته شاهد موفقیت هایی نیز بوده ایم.

وی با بیان اینکه تامین مالی تنها بخشی از بحث حمایت اشتغال است، عنوان کرد: باید بر تمام موضوعات تبیین شده در سند اشتغال از جمله مبحث توسعه بازار تاکید کرد. از همه مهمتر اینکه باید اهدافمان را هوشمند کنیم. در غیر این صورت پول و منابع مالی بدون توجیه روانه بازار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تصریح اینکه این روش توزیع درآمد را نیز نابرابرتر می کند، خاطر نشان کرد: ورود تسهیلات ارزان قیمت به بازار منجر به انتفاع برخی افراد و فشار بر عده ای دیگر می شود و افزایش نقدینگی حاصل از آن مشکلات را مضاعف می کند.

حاتمی افزود: در اختیار قرار دادن فعالیت و برنامه های مناسب همچنین معرفی افراد مناسب به بانک ها منجر به استقبال آنها می شود. چرا که بانک ها به دنبال سپردن تسهیلات خود به افراد توانمند و اهل فن هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بحث زنجیره های ارزش را تا حدودی به جامعه قبولانده ایم. و سعی می کنیم، نه فقط بر اساس نیاز و خواست متقاضیان بلکه بر مبنای مزیت ها و فرصت های استان مسیر را تعیین کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید مقوله های آموزش، توانمند سازی، گروه بندی و تشکل سازی را جز اولویت های خود قرار دهیم، ابراز داشت: بهتر است هر بار رصد کنیم و ببینیم چند تشکل ساخته ایم  و چه تعداد از تشکل های موجود را تقویت کرده ایم و هر شهرستان بر مبنای مزیت هایش چه مقدار پیش رفته است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار