رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه با اشاره به دستورالعملی که برای تغییر کاربری واحد‌های صنفی فروش پوشاک دسته دوم خارجی (فرده‌ای) به نوفروشی صادر شده، گفت: برای این تغییر کاربری باید به هریک از واحد‌ها حداقل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.
کد خبر: ۸۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 11 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات ، با اشاره به دستوالعملی که برای تغییر کاربری واحدهای فرده‌ای صادر شده، اظهار کرد: پوشاک فرده‌ای دست دوم هم به لحاظ قاچاق بودن کالا و هم به لحاظ مسائل بهداشتی مشکلاتی به همراه دارد و از این رو دستورالعملی صادر شده که این واحدها جواز کسب خود را به جواز کسب عرضه پوشاک نو تغییر دهند.

وی ادامه داد: در بندهای نخست همین دستورالعمل تاکید شده که برای تغییر کاربری این واحدها تسهیلاتی در نظر گرفته شود که بتوانند سرمایه‌ اولیه‌ای برای خرید اجناس نو داشته باشند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه با بیان اینکه هنوز به این بند عمل نشده اما بر لزوم تغییر کاربری واحدها تاکید شده، اضافه کرد: تا زمانی که سرمایه‌ای در اختیار این واحدها قرار نگیرد امکان ساماندهی آنها وجود ندارد.

بیات معتقد است، هریک از این واحدها برای سرمایه اولیه نیازمند حداقل 100 میلیون تومان تسهیلات هستند که باید با هماهنگی سازمان صمت این اعتبار تامین و در اختیار واحدهای صنفی قرار گیرد.

وی یادآور شد: انتقاد دیگر این واحدها به این موضوع است که اگر قرار باشد واحدهای فرده‌ای ساماندهی شوند این طرح باید در استان‌های دیگر هم اجرا شود و فقط مختص به استان کرمانشاه نباشد.

به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه، مجموع این عوامل ساماندهی واحدهای فرده‌ای کرمانشاه را دشوار کرده است و وقتی برای اخطار دادن به آنها مراجعه می‌شود چراغ‌های پاساژ را خاموش کرده و مغازه‌ها را می‌بندند.

بیات از فعالیت حدود 300 واحد صنفی فرده‌ای در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: عمده این واحدها در پاساژ پرویز، پاساژ ولیعصر و کاشی‌کاری مستقر هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار