مهندس بازوند گفت: از وزارت جهاد كشاورزي تقاضا داريم نسبت به ارائه درخواست بازنگري افزايش نرخ خريد تضميني گندم پيش قدم شود.
کد خبر: ۸۱۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 11 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،هوشنگ بازوند ضمن بيان اينكه كشاورزي يكي از قطب هاي توسعه استان كرمانشاه است، به تصميم شورای اقتصاد بنا به درخواست و نامه وزارت جهاد کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٩٩-١٣٩٨ اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: قيمت تضميني فعلي براي گندم بسيار پايين است و توقع داريم وزارت جهاد كشاورزي در حل اين موضوع به عنوان پشتيبان نقش موثري ايفا كند.

 مقام ارشد استان از پيگيري و نهايي شدن وضعيت بكارگيري ٢٤٣ نفر از ناظرين كشاورزي كه كليه مراحل استخدام را گذرانده اند خبر داد و اظهار داشت: اين ناظرين علي رغم دارا بودن شرايط قانوني بلاتكليف بودند كه با مساعدت سرپرست وزارت اين مشكل در كرمانشاه حل و مرتفع شد.

بازوند در اين نشست از طرح واگذاري زمين به جوانان تحصيلكرده مرزنشين در قصرشيرين با رويكرد ايجاد اشتغال پايدار به عنوان گامي مهم در توسعه اقتصاد منطقه نام برد و افزود: بادپيگيري هاي صورت گرفته موضوع واگذاري زمين جهت احداث گلخانه به ٦٠٠ فارغ التحصيل در قصرشيرين محقق شده و ساز و كار اجرايي بعد از تكميل فرآيندها ابلاغ خواهد شد.

استاندار كرمانشاه در ادامه به لزوم استفاده بهينه از طرح مهار آبهاي غرب كشور و سامانه گرمسيري اشاره كرد و بيان داشت: براي استفاده از سرمايه گذاري و ايجاد ثروت با مشاركت بخش خصوصي و طراحي ساختاري حمايتي مي توانيم زمينه بهره وري بيشتر را فراهم نماييم.

وي افزود: طرح گرمسيري زيربنايي براي توسعه منطقه با محوريت آب است و طرح پيشنهادي طرح سه هزار پروژه تعريف شده است كه مي تواند قسمت قابل توجهي از كرمانشاه و ايلام را پوشش بدهد.

بازوند ادامه داد: اگر مشكل ساختاري در بهره برداري پروژه حل شود مي توانيم از اين طرح بهره كافي ببريم و بر اين اساس پيشنهاد مي كنيم درخواست هاي مطرح شده ي استان كرمانشاه به صورت جدي مورد بررسي قرار گيرد. 

وي افزود: در سد داريان نيز آب مازاد داريم و امكان انتقال به كرمانشاه وجود دارد و مي تواند در قالب پروژه سردسيري 120 هزار هكتار را آبياري نمايد.

 بازوند در پايان لزوم تسريع در پرداخت تسهيلات بلاعوض ناشي از سيل را يادآور شد و گفت: با توجه به مشكلات موجود انتظار داريم تسهيلات براي خسارت ديدگان از سيل نيز افزايش يابد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار