حمید یاری در گفتگو با تابناک:
نماینده کشتی پهلوانی از برگزاری رقابت های پهلوانی همزمان با جام جهان پهلوان تختی در روز ۲۰ دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 09 January 2020

حمید یاری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشتی پهلوانی یکی از رشته های ثبت شده در اتحادیه جهانی کشتی است و علاوه بر این در کشتی های سنتی اتحادیه جهانی کشتی نیز قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت ها در پایان روز سوم جام جهان پهلوان تختی، افزود: فدراسیون جهانی کشتی، فدراسیون کشتی پهلوانی و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که طبق آن در مسابقات جام جهان پهلوان تختی مسابقات کشتی پهلوانی مثبت ۱۰۰ کیلوگرم نیز انجام شود که مورد قبول اتحادیه جهانی قرار گرفت.

یاری تصریح کرد:این مسابقات فردا ۲۰ دی ماه مصادف با روز دوم مسابقات پنج وزن دوم همزمان با مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در این رقابت ها نفرات اول تا سوم مسابقات کشتی قهرمانی کشور که دو هفته گذشته در تهران برگزار شد و یک کشتی گیر خارجی شرکت و با یکدیگر به رقابت می پردازند، وآندرانیک گالستیان (ارمنستان) احمدحسین مرادی – جلیل پیرمردی – محسن یوسف نیا- سیدرضا چراغی- شورش آقایی- یوسف جعفری شرکت کردند.

نماینده کشتی پهلوانی تاکید کرد: باید با همکاری فدراسیون‌ها کشتی پهلوانی مثل جودو در ژاپن و تکواندو در کره به دنیا معرفی شود.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار