فرماندار گیلانغرب گفت: ظزف دو سال آینده شهرستان گیلانغرب از بن بست خارج می‌شود و ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۱۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 09 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت: ظزف دو سال آینده شهرستان گیلانغرب از بن بست خارج می شود و 167 میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافته است تا جاده زله زرد بین بازارچه سومار و شهر گیلانغرب است و بخش عمده ای از مبادلات تجاری از این مسیر انجام خواهد می شود.

او گفت: در حوزه ذخایر می توانیم اراضی بیشتری زیر کشت آب ببریم و سد شرفشاه که امسال افتتاح شد می تواند بخشی از اب به دهستان ویژه نان را برگرداند تا باغبانی و ابزی پروری انجام شود.

محمودیان گفت: گیلانغرب دومین شهرستان وسیع استان است و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که نصف ان مربوط به عشایراست.

او افزود: ۶۸ ذخایر معادن قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است که در این زمینه ۲۴ معدن فعال شده است و قالب محصولات این معادن به سایر استان های کشور صادر می‌شود تلاش‌هایی انجام شده که بتوان با ایجاد صنایع تبدیلی قیر طبیعی سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود.

 محمودیان گفت: ظرف دو سال گذشته مبالغ قابل توجه در اشتغال روستایی صرف کردیم و پروژه هایی تعریف شده و فراخوان داده ایم و در حوزه اداری در واگذاری معادن نیز تسهیل گری خواهد شد.

او گفت: در بخش کشاورزی ۴۱ هزار هکتار اراضی زراعی داریم و ۴ سد ابی که می‌توان تحول خوبی در کشاورزی و باغات ایجاد کرد و خود اهالی شهرستان می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

به گفته فرماندار گیلانغرب سال گذشته ۴۸ درصد صادرات استان کرمانشاه از این مرز صورت گرفته است و بر اقتصاد شهرستان اثر گذار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار