۱۵ سال پیش بود که تیم فوتسال شرکت پلیمر کرمانشاه شکل گرفت. هر چند کادر فنی و بازیکنان این تیم علاقمند به حضور در لیگ‌های کشوری بودند، اما عدم برگزاری لیگ‌های استانی این رشته باعث شده بود راه این خواسته آن‌ها بسته باشد.
کد خبر: ۸۱۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 09 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛چندسال پیش بود که این فرصت برای پلیمری‌ها بوجود آمد و آنها خیلی سریع توانایی‌هایشان را نشان دادند و توانستند با قهرمانی در لیگ استانی، وارد لیگ دسته سوم فوتسال کشور شوند.

تیم بومی پلیمر طی سه سال توانست پله‌های ترقی را خیلی خوب طی کند و سرانجام سال گذشته صعود به لیگ دسته اول را جشن بگیرد، اما خوشحالی کادر فنی و بازیکنان تیم چند ماهی بیشتر طول نکشید و با تغییر مدیریت شرکت پتروشیمی پلیمر، کامشان تلخ شد.

مدیرعامل جدید این شرکت تمایلی به تیمداری در ورزش نداشت، برای همین به فاصله چندهفته مانده به شروع رقابت‌های لیگ تصمیم گرفت از حضور در این لیگ انصراف دهد و تیم را منحل کند. در صورتی که تیم پلیمر کرمانشاه از حضور در لیگ دسته اول انصراف می‌داد، طبق قوانین به دو لیگ پایین‌تر یعنی لیگ دسته سوم سقوط می‌کرد و این مسئله زحمات چندساله کادر فنی و بازیکنان تیم را به باد می‌داد.

مسئولان هیات فوتبال استان کرمانشاه نیز برای از بین نرفتن امتیاز این تیم وارد میدان شدند و با رایزنی‌های زیادی که با مدیرعامل شرکت پتروشیمی داشتند، توانستند امتیاز را به هیات فوتبال استان انتقال دهند.

هرچند تا اینجای کار همه چیز خوب بود و از انحلال این تیم جلوگیری شده بود، اما مسئولان هیات فوتبال استان هم آن زمان اعلام کردند که توانایی تیمداری ندارند، برای همین بدنبال اسپانسری برای تیمشان می‌گردند.

سرانجام افشین حسنی مدیرعامل باشگاه بعثت کرمانشاه برای کمک به این تیم اعلام آمادگی کرد و قرار شد تا امتیاز تیم فوتسال پلیمر به صورت سه ساله به باشگاه بعثت واگذار شود و بازیکنان این تیم از هفته دوم با پیراهن سرخ رنگ تیم بعثت در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال کشور به میدان بروند.

حالا چند ماهی از شروع رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال کشور می‌گذرد و اعتراض‌های کادر فنی و بازیکنان این تیم به کمبود امکانات و عدم پرداخت مطالبات مالی‌شان دوباره این تیم را در شرایطی بحرانی قرار داده است.

باشگاه بعثت به وعده‌هایش عمل نکرد

منصور محمودی سرمربی این تیم در گفت و گو با ایسنا، درخصوص شرایط فعلی تیمش گفت: زمانی که رقابت‌های لیگ شروع شد، چون هنوز اسپانسری نداشتیم، برای همین با هزینه‌های شخصی ورودی حضور در رقابت‌های لیگ را پرداخت کرده، بازیکنان را به مسابقه بردم و تجهیزات مورد نیاز تیم را خریداری کردم.

وی تصریح کرد: پس از اینکه هفته اول رقابت‌های لیگ به پایان رسید، باشگاه بعثت امتیاز تیم را گرفت و قرار شد تمامی 50 میلیون تومانی که برای شروع حضور در لیگ هزینه کرده‌ام به همراه نیمی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند.

سرمربی این تیم اعلام کرد: هرچند مدیرعامل باشگاه بعثت زحماتی را برای حضور تیم ما در ادامه رقابت‌های لیگ کشید، اما متاسفانه به وعده‌هایش عمل نکرد و هیچ پرداختی نه به من و نه به بازیکنان نداشت.

وی تاکید کرد: با گذشت نیم فصل اول رقابت‌ها، اعتراض بازیکنان تیم به وضعیت موجود شروع شد و بازیکنان دیگر سر تمرین حاضر نمی‌شدند، حتی جمعه قبل هم که برابر اسپناس زنجان مسابقه داشتیم قرار شد به این مسابقه نرویم که مسابقات لیگ در این روز به دلیل شهادت سردار شهید سلیمانی لغو شد.

محمودی با تاکید بر اینکه تیمش در نیم فصل اول رقابت‌ها امکانات چندانی را هم در اختیار نداشته، عنوان کرد: این ضعف تجهیزات و امکانات به حدی بود که کفش اضافه برای بازیکنان نداشتیم و زمانی که می‌خواستیم بازیکنان را در مسابقه تعویض کنیم، بازیکنی که بیرون می‌آمد، کفشش را به بازیکنی که می‌خواست داخل زمین برود، می‌داد.

وی بابیان اینکه تیمش درحال حاضر درجایگاه خوبی در جدول رقابت‌های لیگ قرار دارد، گفت: با تساوی که روز گذشته(18 دی) برابر تیم شهرداری قزوین داشتیم، اکنون در رده پنجم جدول هستیم، اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاید در ادامه رقابت‌ها حاضر نشویم که در اینصورت به لیگ دسته سوم سقوط می‌کنیم.

بازیکنان تیم سر تمرین حاضر نمی‌شدند

افشین حسنی مدیرعامل باشگاه بعثت نیز در پاسخ به این انتقادات به ایسنا گفت: از هفته دوم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال، امتیاز تیم پلیمر را از هیات فوتبال استان گرفتم تا بتوانم به این تیم که در وضعیت خوبی نبود کمک کنم تا در ادامه رقابت‌های این لیگ حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق توافقی که با مسئولین هیات فوتبال استان داشتم، قرار براین شد که یک نیم فصل به این تیم کمک کنم و درصورتی که از وضعیت رضایت داشتیم امتیاز آن را به صورت سه ساله بگیرم.

مدیرعامل باشگاه بعثت کرمانشاه اضافه کرد: اکثر بازیکنان این تیم کارمند شرکت پلیمر پتروشیمی هستند و همین مسئله باعث می‌شد تا به صورت منظم سر تمرینات حاضر نشوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه این تیم انسجام لازم را نداشت و برای همین در روزهای گذشته امتیاز آن را به هیات فوتبال استان عودت دادم.

مرخصی می‌گرفتیم تا در تمرین حاضر شویم

مسعود شکربیگی کاپیتان این تیم نیز در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد: از ابتدای شروع لیگ تاکنون هیچکدام از بازیکنان طلب‌های خود را دریافت نکرده‌اند، برای همین نزدیک به 26 روز به نشانه اعتراض سرتمرینات حاضر نمی‌شدیم.

وی اضافه کرد: بازی که دیروز هم مقابل تیم شهرداری قزوین انجام دادیم و به نتیجه تساوی انجامید، بدون قریب به یک ماه تمرین بود.

شکربیگی یادآورشد: در کنار عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و نبود برخی تجهیزات و امکانات، مشکل فضا برای تمرین و مسابقات هم داشتیم. در حال حاضر تمرینات و بازی‌ها را در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌دهیم که چندان استاندارد نیست و خواسته بازیکنان این بود که تمرینات و بازی‌هایمان به سالن قمربنی هاشم(ع) مجموعه جانبازان انتقال داده شود.

وی در پاسخ به انتقاد افشین حسنی مبنی براینکه بازیکنان شاغل این تیم سرتمرین حاضر نمی‌شدند هم گفت: این صحبت‌ها را قبول ندارم. همه بازیکنان همیشه سر تمرین حاضر می‌شوند، حتی زمانی هم که شیفت هستیم، مرخصی می‌گیریم تا به تمرینات برسیم.

شکربیگی گفت: در کنار ضعف‌ها و کاستی‌هایی که با باشگاه بعثت داشتیم، برای رفت و آمد و اسکان تیم در دیدارهای خارج از خانه شرایط بسیار خوبی داشتیم و رفت آمدهایمان به شهرهای دور با هواپیما انجام گرفت و از این نظر نباید بدور از انصاف باشیم.

امتیاز تیم به هیات فوتبال استان برگشته است

علی محبی زنگنه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه هم درخصوص تصمیم گیری برای شرایط کنونی این تیم دسته اولی فوتسال اعلام کرد: این تیم در حد یک نیم فصل در اختیار باشگاه بعثت بود که با پس دادن امتیاز این تیم توسط باشگاه بعثت، امتیاز آن اکنون در اختیار هیات فوتبال استان است.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه هیات فوتبال استان نمی‌تواند تیمداری کند و از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آید، برای همین رایزنی‌هایی را با چند نفر از سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام داده‌ایم تا بتوانیم به عنوان اسپانسر این تیم آنها را جذب کنیم.

محبی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بتوانیم اسپانسری برای تیم پیدا کنیم، مجبوریم هزینه‌های حضور در ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول را پرداخت کنیم، چرا که امتیاز این تیم در لیگ فوتسال به نام هیات فوتبال استان است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار