عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با تابناک:
سرپرست مسابقات و رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: حضور کم رنگ کشور‌های خارجی به دلیل هم زمانی مسابقات جام جهان پهلوان تختی با تعطیلات پایان سال میلادی و برداشتن رنکینگ فیلا از این مسابقات است.
کد خبر: ۸۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 09 January 2020

عبدالمهدی نصیرزاده  در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سطح رقابت‌ها از لحاظ کیفی واقعا بالاست چرا که کادر فنی به هر کشتی گیری مجوز نداده است. کسانی توانستند در این جام شرکت کنند که قهرمان رقابت های انتخابی جام جهان پهلوان تختی بودند و همچنین کسانی که پیراهن تیم ملی جوانان را را بر تن داشتند و در آنجا خوب درخشیدند.

وی افزود: در هر صورت کادر فنی افرادی را انتخاب کرده که یا در جام باشگاه‌های جهان خوب درخشیدندو افراد مدال دار انتخاب شدند؛ و همانطور که میدانید سطح رقابت‌های داخلی بسیار داغ است و از ارمنستان هم دو تیم حضور یافته اند که قهرمان‌های خود را آورده است.

سرپرست مسابقات و رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه  رقابت بین ورزشکاران داخلی داغ است، ابراز داشت: سه کشور در این جام حضور دارند البته انتظار می‌رفت تعداد کشورهای بیشتری در این جام شرکت کنند اما به علت زمان نامناسب رقابت ها، تعطیلات پایان سال و همچنین برگزاری این مسابقات یک سال قبل از المپیک  و برداشتن رنکینگ را از روی این موضوع از شرکت در این رقابت ها خودداری کردند.

نصیرزاده در خصوص ظرفیت کشتی در المپیک تصریح کرد: فعلا در مسابقات المپیک، از ۱۲ تا ۶ سهمیه دریافت کردیم. در این رقابت ها اول باید تلاش کنیم سهمیه‌هایی که کسب نکردیم را جبران کنیم و بعد به این فکر کنیم چند مدال می‌توانیم بگیریم. چرا که قول دریافت مدال باعث می‌شود، فشار روانی بر روی کشتی گیران و کادر فنی ایجاد شود. آنچه مهم است این است که در المپیک ۲۰۲۰ باز هم کشتی باید جور همه رشته‌های کاروان ورزشی را به دوش بکشد از اینجا از مسئولین می‌خواهم کشتی را تنها نگذارند.

وی یادآور شد: در این مسابقات همه‌ی مسئولین، و خود وزیر حضور دارند و مدام پیگیر وضع و شرح حال برگزاری رقابت هاهستند. در حال حاضر حسن یزدانی، علیرضا کریمی و بهمن تیموری عمل جراحی را انجام دادند؛ و در تلاشیم که به المپیک برسند،این سه نفر به دلیل مصدومیت، غایب بودند و برخی هم با نظر کمیته فنی تشخیص دادند در مسابقات ایتالیا حضور بیابند. مثل رضا یزدانی که او هم جز این غایبین بود.

نصیری در خصوص میزبانی کرمانشاه، ابراز داشت: میزبانی کرمانشاه فوق العاده بود؛ مردم این شهر کشتی را می‌فهمند و به آن علاقه‌مند هستند، این باعث می‌شود همه کمی و کاستی‌ها را فراموش کنیم و مهمترین سرمایه‌ ای که در استان کرمانشاه وجود دارد تعداد زیاد تماشاگران است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار