کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به باغداران توصیه کرد، در شب‌های سرد زمستان که دمای هوا زیر صفر می‌رود، تمهدیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی باغات خود را بیاندیشند.
کد خبر: ۸۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه خسرو زره‌گر، با بیان اینکه سرماهای معمول شب‌های زمستانی کم‌کم خود را نشان می‌دهد، گفت: توصیه می شود باغداران با استفاده از مقواهای زخیم و گونی های غیرپلاستیکی که بافت زنده دارند، تنه نهال‌ها را بپوشانند تا از سرمازدگی آنها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: استفاده از گونی های پلاستیکی برای محافظت باغات میوه در برابر سرما توصیه نمی شود، چون این گونی‌ها نه تنها کمکی به جلوگیری از سرمازدگی درخت نمی‌کنند، بلکه سرمای هوا را تشدید می‌کنند.

وی همچنین از باغدارانی که باغ های هسته دارانی مثل گیلاس، آلبالو، زردآلو، شلیل و .. دارند خواست تا تاج درختان میوه را با در نظر گرفتن منافذی برای تهویه هوا نایلون پیچ کنند.

زره گر با تاکید بر اینکه سوزاندن لاستیک در باغات برای تعدیل دمای هوا توصیه نمی‌شود، اضافه کرد: از نظر علمی سوزاندن لاستیک در باغات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا دانسیته دود ناشی از سوختن لاستیک پایین بوده و به همین دلیل دود ناشی از آن به سرعت بالا رفته و در فضای باغ نمی‌ماند.

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به دامداران، مرغداران و گلخانه داران هم توصیه کرد، پس از اطمینان از بسته بودن دریچه‌های تهویه هوا نسبت به کنترل مداوم سیستم گرمایشی اقدام کنند.

زره‌گر یک توصیه هم به زنبورداران داشت و گفت: زنبورداران باید در شب های سرد سال درب کندوهای زنبورعسل را با پوشش‌های مناسب بسته و از این طریق مانع خروج ملکه و زنبورهای کارگر از کندو و از بین رفتن آنها در اثر سرما شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار