نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور بهبود تغذیه دام در دامداری های روستایی و عشایری، توزیع خوراک آماده دام(کنسانتره دام) در دستورکار خواهد بود و از توزیع سبوس گندم خام خودداری می گردد.
کد خبر: ۸۱۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 05 January 2020

توزیع خوراک آماده دام به صورت کنسانتره در دستورکار است

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استفاده از کنسانتره دامی از نظر کمی و کیفی موجب بهبود تغذیه دام و در نتیجه بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی می شود، از این رو سبوس گندم با تبدیل شدن به کنسانتره دام در دستورکار توزیع قرار خواهد گرفت.


وی در ادامه بیان کرد: کنسانتره دامی یا خوراک دام آماده، ترکیبی از مواد اولیه مورد استفاده در خوراک دام شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، سبوس گندم، مکمل ها و مواد معدنی بوده که به صورت فرمول های متوازن و متناسب با نیاز دام در سیستم تولید صنعتی و زیر نظر کارشناسان فنی دامپزشکی تهیه و برای مصرف دامداری ها عرضه می گردد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: عدم توزیع سبوس گندم به منزله قطع تامین خوراک دام نبوده بلکه با استفاده از آن در ترکیب خوراک دام حجم خوراک تولیدی و توزیعی حداقل سه برابر شده و به لحاظ کیفی نیز متناسب با نیاز دام کاملا بهبود خواهد یافت.


وی در پایان تاکید کرد: واحدهای صنعتی دامپروری بزرگ که دارای امکانات تهیه خوراک دام می باشند همچنان سبوس خام را دریافت می نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار