استاندار کرمانشاه گفت: همه ما نسبت به بیکاری استان مسئولیم ودر کرمانشاه هیچ زمانی برای فرصت سوزی نداریم و کم کاری در اقتصاد منجر به آسیب های اجتماعی و نهایتا بحران امنیتی می شود.
کد خبر: ۸۱۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 04 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: یاد و خاطره شهید سرافراز، شهید استقامت حاج قاسم سلیمانی که نماد اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی بود گرامی می داریم.

وی خاطر نشان کرد:تکرار می کنم شهید سلیمانی به مراتب قوی تر از سردار سلیمانی است، اکنون در کشور جوی راه افتاده که آدم احساس می کند ۸۰ میلیون نفر سردار سلیمانی در کشور هست. و بالاخره اینکه سردار سلیمانی را هم میشناسید که چه فردی بود، سالها شب نخوابید که همه ما راحت بخوابیم همین موقع هم که شهید شد همه ما خواب بودیم و او شهید شد و قطعا مردم هم این حرکت خودجوشی که دارند و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند آمریکا قطعاً پاسخ حرکت احمقانه خود را خواهد گرفت. و جمهوری اسلامی با برنامه پاسخ خواهد داد.

استاندار کرمانشاه افزود: گزارشی که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در استان دادند، گزارش قابل قبولی است و نشان می دهد حرکت حرکتِ رو به جلویی ست. هرچند ما وارد یک نرخ بالا از بیکاری بودیم، یک شبه نمی‌توانیم این را حل کنیم. اما این گزارشات بار مسئولیت ما را بالا می‌برد و به نوعی می توان گفت، این گزارش تلنگری به ما می‌زند که مدیران به راحتی در مقابل اشتغال و بیکاری عبور نکنند.

بازوند با اشاره به اینکه در روزهای ملاقات مردمی نهایت تلاش خود را برای کمک به مراجعین و طالبانِ شغل انجام می دهد، تاکید کرد: از مدیران کل می‌خواهیم مشکلاتی که بدنه کارشناسی دارد حل کنند، ممکن است بدنه کارشناسی بیکاری را به خود مرتبط نداند، در حالی که همه ما در مقابل بیکاری مسئولیم و من توقع دارم اگر کارکنان این اصطلاح را به کار می‌برند حتماً مدیران کل آنها را توجیه کنند.

وی ادامه داد: مدیران می توانند حداقل در حد یک مشاوره به مراجعین خود پاسخ بدهند. گزارشات این جلسه حاکی از این است که روند رو به جلویی داریم، اما انتظار بیشتر از این است چرا که موضوع موضوع حادی است وما در مقابل همه آدم های بیکار مسئولیم و حرکت ما نباید باعث فرصت‌سوزی شود، در کرمانشاه هیچ زمانی برای فرصت سوزی نداریم. اگر فرصت سوزی کنیم حق عده‌ای را ضایع کردیم و فرصت‌سوزی حق الناسی ست که گردن ما می افتد.

بازوند تصریح کرد: مدیران همه حوزه ها حتی آنان که در حوزه اقتصادی نیستند، به مراجعین حتی در حدِ یک مشاوره یا راهنمایی جهت دریافت وام های ارزان قیمت و یا معرفی به یک شرکت، پاسخ دهند. اگر در مسائل اقتصادی کم کاری کنیم به آسیب اجتماعی تبدیل و سرانجام به بحران امنیتی تیدیل می شود.

به گفته استاندار،در مسائل اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به مراکز اقتصادی استان خسارت وارد شده و هنوز برخی بانک‌ها تعمیرات لازم را انجام نداده اند که باید در جهت تعمیر واحد های خود اقدام کنند، در غیر این صورت به بانک مرکزی اطلاع می‌دهیم و د. جلسه شورای بانک ها این امر باید مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار