مودت به کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، میانگین بازماندگی از تحصیل از ۲.۱۴ درصد در سال گذشته به ۱.۹۶ درصد در سال جاری کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 04 January 2020

کوروش مودت امروز (شنبه ۱۴ دی) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان در ماه جاری در خوزستان اجرا می شود و شامل تمام گروه های آموزشی و اداری است.
 
به گزارش"تابناک"؛ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از امروز در بین ۸۶۰ هزار دانش آموز مقاطع پیش دبستان، ابتدایی و متوسطه اول خوزستان شیر توزیع می شود افزود: حدود ۲۱ نوبت توزیع خواهیم داشت و سه روز در هفته توزیع شیر انجام می شود و پیش بینی شده تا پایان سال تحصیلی ۱۸ میلیون پاکت شیر توزیع کنیم.
 
وی با اشاره به جشن اختتامیه دانش آموزان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: از حدود ۵۸۲ هزار دانش آموز واجد شرایط مقطع ابتدایی ۱۱ هزار و ۴۱۱ دانش آموزان بازمانده از تحصیل بودند که پنج هزار و ۴۳۵ نفر شناسایی شد و ۲ هزار و ۳۷۳ دانش آموز نیز جذب مدارس شدند و به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.
 
مودت به کاهش محسوس آمار بازماندگان از تحصیل در استان اشاره کرد و اذعان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، میانگین بازماندگی از تحصیل از ۲.۱۴ درصد در سال گذشته به ۱.۹۶ درصد در سال جاری کاهش داشته است.
 
وی بر انجام اقدامات لازم در جهت کاهش دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جلوگیری از مهاجرت به خارج از استان تاکید کرد و ادامه داد: برقراری عدالت آموزشی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه تعلیم و تربیت استان بوده و در این زمینه تلاش می کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از جمع آوری کانکس های ادارات آموزش و پرورش مستقر در نواحی سیل زده خبر داد و اضافه کرد: این کانکس ها در اختیار برخی از نیروهای خدمات رسان بود که باید به مناطق عشایرنشین به منظور پوشش دهی دانش آموزان عشایری در مناطق کوهستانی و سردسیر فرستاده شود.
 
وی بیان کرد: در طرح جوانه ها (اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار)، ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ دانش آموز مورد تحقیق قرار گرفتند و از این تعداد ۱۱۳ هزار نفر شرکت کردند.
 
مودت ابراز کرد: این طرح در بین مدارس با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ اجرا شده و با برگزاری آزمون بین تعداد ذکر شده دانش آموزان مناطق کم برخوردار، عشایری و شبانه روزی، حدود یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز با استعداد و نخبه برای دریافت بورس تحصیلی مشخص شدند.
 
وی با بیان اینکه ۴۰ مادر و ۴۰ مدیری که فرزندان و دانش آموزان آنها در طرح جوانه ها منتخب شدند، هدیه یک میلیون تومانی دریافت کردند یاد آور شد: در این طرح ۶۰ درصد نمره آزمون و ۴۰ درصد معدل فرد در نظر گرفته می‌شود با این شرط که معدل دانش آموز بالاتر از ۱۷ و نمرات وی نیز بالاتر از ۱۵ باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه جامعه هدف ما در این طرح، مدارس سوادآموزی و عشایری و همچنین دانش آموزان حاشیه شهر و دارای ضریب محرومیت ۶ و ۹ است ابراز امیدواری کرد: امسال تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح جوانه ها به ۲۲۰ هزار نفر و منتخبان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

در ادامه علی‌حسین حسین‌زاده در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی از اهواز آغاز خواهد شد و امیدواریم این مراسم با شکوه و در شان این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی افزود: برای دومین سال متوالی است که گفته می‌شود مدارس کانکسی تا پایان سال کاملا برچیده خواهند شد. بنده از مردم عذرخواهی می‌کنم که این اتفاق به طور کامل عملی نشد. برای جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی باید کمیته‌ای متشکل از معاونت اجتماعی استانداری، آموزش و پرورش استثنایی و سازمان نوسازی مدارس تشکیل شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: برای انسداد مبادی بیسوادی در استان، در ۱۲ منطقه آموزشی استان باید مراکز اختلالات یادگیری تشکیل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار