امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه نباید اجازه توطئه از بین رفتن ارزش‌ها شویم، خاطرنشان کرد: دشمن بداند که ملت ایران خواب نیست و با رهبری با درایت و بصیر، از انقلاب پاسداری کرده و به همت سپاه و بسیج و ارتش و...، جوانان و نوجوانان فهمیده و انقلابی، هزاران آزاده و جانباز، برکت خون شهدا، بالندگی‌های دفاعی مثال‌زدنی و... مقابلشان ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۸۱۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 03 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با بیان فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شهادت هنر مردان خداست و با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عنوان داشت: ملت ایران یاد و نام این شهید عالی‌مقام را هیچ‌گاه فراموش نکرده و همواره بزرگ می‌دانند.

وی به پیام مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: به فرمایش حضرت آقا، همه بدانند که خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه خواهد داشت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.

امام‌جمعه اقلید به دیدار سردار سپهبد سلیمانی با مقام معظم رهبری و دریافت نشان ذوالفقاری از سوی ایشان اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در این دیدار از مقام معظم رهبری خواست برایش دعای شهادت کنند.

طالبی تصریح کرد: این شهید بزرگوار به آرزوی قلبی خود رسید اما به فرموده مقام معظم رهبری، مقاومت نه‌تنها پایان نمی‌یابد بلکه بیشتر از گذشته ادامه دارد چراکه شهادت محدود و مسدودشدنی نیست.

امام جمعه اقلید با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی بر لزوم احسان و نیکی به برادران دینی و ایمانی تأکید کرد و اظهار داشت: همواره درراه نیکی و پرهیزگاری با هم همکاری کنید و در مسیر گناه و تعدی دست‌به‌دست هم ندهید.

وی از تأکید اسلام بر روی کار جمعی سخن گفت و عنوان کرد: اسلام حتی در بسیاری از اعمال انفرادی نیز بر لزوم توجه به هم نوع و انجام امور به‌صورت دسته‌جمعی تأکید کرده است.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به هزینه ازدواج و لزوم کار جمعی در این زمینه اشاره و بیان کرد: امروز بسیاری از دختران و پسران جوان ما به علت نداشتن هزینه ازدواج، بالا بودن خرج‌ها، گرانی وسایل زندگی و اجاره‌بها و...موجب شد که ازدواج‌ها تعطیل و گناه فردی و اجتماعی (خود ارضایی و....) افزایش یابد.

طالبی تأکید کرد: اگر فردی یا افرادی امکان کمک و تدارک تسهیلات یک زندگی متعارف را دارند و ترتیب ازدواج شخصی را نداده و فرد مرتکب گناه شود، وی نیز در آن گناه شریک بوده و روز قیامت باید پاسخگو باشد.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: اهمیت و حساسیت این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود که گناه اگر ریشه‌دار شده و قبح و زشتی آن از بین رفته و در جامعه رسوخ پیدا کند، فساد ایجاد کرده و ناامنی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: اگر چنین اتفاقاتی بیفتد، زمینه نزول بلا فراهم شده و قحطی و خشک‌سالی در پی داشته و نسل بشر و جامعه را به مخاطره می‌اندازد لذا باید اقدامی جدی صورت گیرد.

امام‌جمعه اقلید به انجمن ایتام امام حسین (ع) که عده‌ای از جوانان متدین و خیر تشکیل داده‌اند، مراکز نیکوکاری و...اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها و کارهای هیأت امنایی و... می‌توان عده‌ای گرفتار را از گناه نجات و به زندگی‌شان سروسامان داد.

طالبی عنوان داشت: نامزدهای انتخاباتی به‌جای خرج‌های هنگفت و اضافی و بی‌مورد، درزمینهٔ سروسامان دادن زندگی دختران و پسران جوان شهر و روستا قدم بردارند در ثواب عظیم این کار سهم داشته باشند.

خطیب جمعه اقلید به دغدغه مقام معظم رهبری و سفارش آشکار و نهان ایشان طی چند سال گذشته درزمینهٔ ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه جامعه رو به پیری رفته و جمعیت مدارس ما کاهش یافته است.

وی همچنین به کم‌رنگ شدن حجاب در کشور اشاره و بر لزوم توجه جدی مردم و مسؤولان و صاحب‌نظران کشور به این مسئله تأکید کرد.

اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت فاطمه زهرا (س)، سالروز قیام بزرگ مردم قم در نوزدهم دی‌ماه که حرکت عظیمی در آستانه انقلاب بود، از دیگر موضوعاتی بود که امام‌جمعه اقلید به آن اشاره کرد.

طالبی سپس حرکت خبیثانه ای که در تلاش برای فراموشی نهادهای انقلاب اسلامی است، اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها متذکر شدند که همه به‌ویژه اصحاب فرهنگ بدانند که حرکت‌های نرمی به‌صورت سینه‌خیز در تمام فضای کشور در تکاپو است که ارزش‌ها کم‌رنگ و فراموش شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه توطئه از بین رفتن ارزش‌ها شویم، خاطرنشان کرد: دشمن بداند که ملت ایران خواب نیست و با رهبری با درایت و بصیر، از انقلاب پاسداری کرده و به همت سپاه و بسیج و ارتش و...، جوانان و نوجوانان فهمیده و انقلابی، هزاران آزاده و جانباز، برکت خون شهدا، بالندگی‌های دفاعی مثال‌زدنی و... مقابلشان ایستادگی می‌کند.

امام‌جمعه اقلید گفت: آمریکا باید حساب کار خود را کرده و بداند که با تحریم‌های ظالمانه و بی‌خاصیت نمی‌تواند جمهوری اسلامی را محدود و محصور کند چراکه خداوند که قدرت مطلق هستی است، ما را هدایت و حفظ می‌کند و دوستانی نیز داریم که با آن‌ها در تعامل و همکاری هستیم.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود به برخی از مطالبات شهرستان اقلید اشاره و عنوان داشت: وجود قاضی تعزیرات، رفع بلاتکلیفی مالکان مسکن مهر (192 واحدی) شهر اقلید و اقدام سریع‌تر درزمینهٔ جاده اقلید-سورمق که به یک معضل بزرگ تبدیل‌شده است، ازجمله مطالبات مردم این شهرستان از مسؤولان است که نیاز به رسیدگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار