رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه از جلوگیری از ۳۷۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی سال‌جاری خبر داد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز، افزایش آسیب‌پذیری شهری را به‌دنبال دارد.
کد خبر: ۸۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 02 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،غلامرضا شهبازی ، اظهار داشت: بیشتر از 60 درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه اسکان دارند همین موضوع وظایف اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری (اجرائیات) را به‌واسطه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر و محدوده استحفاظی شهرداری قدری سنگین‌تر و حساس‌تر می‌کند.

وی در خصوص عملکرد این اداره در رابطه با تخلفات ساختمانی در مناطق هشت‌گانه شهردار کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون، گفت: 2 هزار و 159 مورد مربوط به آپارتمان‌ها، 809 مورد در رابطه با جمع‌آوری از همان ابتدای کار، 378 مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز و یک‌هزار و 247 مورد تخلف نیز مربوط به مصالح ساختمانی که برای شهروندان سد معبر ایجاد کرده، بوده که مواردی از صدور اخطارهای کتبی به‌واسطه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی به این واحدها نیز داشته‌ایم.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به برخورد‌های صورت گرفته در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز، گفت: براساس قانون مجازات اسلامی ساخت‌ و سازهای غیرمجاز تشریح شده و مواردی که شهرداری می‌تواند ورود کند و نسبت به رفع آثار آن اقدام کند، کاملا در قانون مشخص است.

شهبازی اضافه کرد: یکی از ماموریت‌های محول شده به این اداره که باید انجام شود در بحث پیشگیری است یعنی در خصوص تخلفاتی که اتفاق می‌افتد می‌توان از همان مرحله پی‌کنی اقدام کرد.

وی در توضیح موضوعات ماده 100، ادامه داد: اعضای کمیسیون ماده 100 براساس قانون مشخص شده‌اند و اعضای شورای شهر، دادگستری، نماینده استانداری در این جلسات شرکت می‌کنند رای صادر می‌کنند و خیلی قانونی است و بازدارندگی خوبی نیز دارد.

مسؤول اجرای احکام شهرداری کرمانشاه به یک‌سری مشکلات که اداره پیشگیری با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: یکی از این موضوعات در برخی از تخلفات ساختمانی این است که حکم ورود نداریم که در این راستا انشاءالله باید با دادگستری تعاملاتی صورت گیرد تا بتوانیم اذن ورود داشته باشیم تا موارد تخلف ساختمانی را رفع آثار کنیم.

وی در رابطه با موضوعات ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها به‌خصوص در شهرک کرناچی، گفت: این شهرک 2 سال است که به شهر ملحق شده قبلا توسط دهیاری اداره می‌شد، ساخت و سازهای غیرمجازی در این شهرک وجود دارد که یک سری مشکلات و معضلات را برای شهرداری و مجموعه مدیریت شهری به وجود آورده که طی جلسات شهرداری با استانداری این مشکلات بررسی می‌شود.

شهبازی ساخت و ساز غیرمجاز را عاملی برای افزایش آسیب‌پذیری شهر دانست و بر تشدید نظارت‌ها با دقت بیشتری تاکید کرد.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست هرگونه تخلفات ساختمانی را با سامانه 137 اطلاع‌رسانی کنند تا این اداره‌کل در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار