معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: یک هزار دفتر تسهیلگری و توسعه محلی برای ساکنان حاشیه نشین کشور نیاز است که در صورت همکاری نهادها بویژه شهرداری‌ها می‌توان در ۲ تا سه سال آنها را تشکیل داد.
کد خبر: ۸۱۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 01 January 2020

رضا محبوبی افزود: این دفاتر شناخت محله و نیازها، ظرفیت‌ها و رسیدن به یک برنامه ارتقایی وضعیت آنها با مشارکت ساکنان را دنبال می‌کند و البته بدون مشارکت ساکنان نمی‌تواند موفق باشد.

وی با بیان این که حدود ۱۱ میلیون در کشور درگیر مساله حاشیه نشینی هستند، اظهارداشت: دفاتر تسهیلگری تاسیس شده کنونی حدود سه میلیون نفر از این جمعیت را زیر پوشش قرار داده اند.

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان این که وخامت حاشیه نشینی در کشورمان مثل کشورهایی از جمله برزیل و هند نیست، تصریح کرد: در مناطق حاشیه ای ایران ۹۵ درصد منازل با استفاده از مصالح مقاوم ساخته شدند ولی با اینحال کیفیت زندگی پایین است و نارضایتی هایی را به دنبال داشته که در صورت عدم رسیدگی سبب بروز تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

محبوبی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ محله در کل کشور درگیر مساله حاشیه نشینی هستند که بر همین اساس، افزایش دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در راهبردهای وزارت کشور قرار گرفت و سومین سال خود را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شدت حاشیه نشینی در جوامع مختلف متفاوت است، گفت: استفاده از ظرفیت مدیریت شهری و شهرداری‌ها در تاسیس این دفاتر در اصفهان بخوبی دنبال می‌شود و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد، در اصفهان ۴۴ محله حاشیه نشین و سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که امیدواریم ظرف دو سه سال آینده زیر پوشش برنامه ارتقایی قرار بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار