قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه به منظور پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی از جمله ارتقای بخش چوار به شهرستان و دهستان آسمان‌آباد به بخش با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۸۱۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 31 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون اول رییس جمهوری در این دیدار گفت: توسعه زیرساخت‌های تجاری مرز مهران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مرز در دستور کار دولت است.

اسحاق جهانگیری با قدردانی از تلاش‌های استاندار ایلام در پیگیری موارد مختلف به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: از برنامه‌های مهم دولت برای توسعه مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و شکوفایی توانمندی‌های منطقه است و دولت در این زمینه روند سرمایه‌گذاری در استان را تسریع می‌بخشد.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان ایلام در صحنه‌های مختلف از جمله مرزداری در دوران دفاع مقدس و موضوع اربعین افزود: امروز این استان در بحث اربعین و مرز مهران دارای جایگاه مهم و با اهمیتی در کشور است و نقش مهم، ارزنده و پویایی در سطح ملی ایفا می‌کند.

جهانگیری در ادامه این دیدار با توجه به خواسته استاندار ایلام مبنی بر ارتقای بخش چوار به شهرستان و دهستان آسمان‌آباد به بخش، در خصوص تسریع در روند ارتقای این مناطق در استان ایلام دستورهای لازم برای پیگیری این موارد را صادر کرد.

استاندار ایلام نیز در این دیدار در مورد ایجاد بازارچه هلاله شمالی، گفت: داشتن مرز مشترک با عراق یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان و کشور برای توسعه و دور زدن تحریم‌هاست و می‌طلبد دولت در احیای این ظرفیت‌ها اهتمام جدی داشته باشد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و بنیادها با توجه ظرفیت‌های مهم استان شد و افزود: هرچند دولت تاکنون در زمینه سرمایه‌گذاری در استان اقدام‌های بسیار موثری انجام داده است اما برای توسعه و رفع محرومیت‌ها و کاهش معضل بیکاری کماکان نیازمند مشارکت و توجه بیشتر دولت و بخش خصوصی هستیم.

وی با قدردانی از خدمات دولت در استان ایلام به ویژه در حوزه تقسیمات کشوری و شهرستان شدن هلیلان اظهار داشت: از جمله مهمترین مطالبات مردمی ارتقای دیگر مناطق استان از جمله بخش چوار از توابع ایلام به شهرستان و دهستان آسمان‌آباد از توابع چرداول به بخش است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود این مناطق شرایط ارتقا را دارند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: در خصوص شهرستان شدن چوار و بخش شدن آسمان‌آباد پیگیری‌های فراوانی انجام شده است که با تصویب هیات و دولت و نظر مساعد مسوولان ارشد کشور ارتقای مناطق چوار و آسمان‌آباد تحقق یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار