مسئول شبکه لزره‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع ۹۴۶ زمین‌لرزه در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 28 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فروزی ، با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 946 لرزه در گستره استان کرمانشاه رخ داده، گفت: از این تعداد زلزله 535 مورد در بهار، 241 مورد در تابستان و 170 مورد در پاییز بوده است.

وی بزرگترین زلزله 9 ماهه گذشته امسال استان را نیز با بزرگی 5.2 ریشتر مربوط به ساعت 14 و 37 دقیقه 12 فروردین دانست که در حوالی سومار رخ داد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت بیشترین لرزه‌خیزی را نیز از سرپل‌ذهاب، سومار و قصرشیرین داشتیم.

فروزی معتقد است، عمده لرزه‌های رخ داده در 9 ماهه امسال در کرمانشاه پس‌لرزه‌های زلزله آبان 1396 ازگله است.

وی از کاهش قابل توجه لرزه‌ها نسبت به 9 ماهه سال گذشته هم یاد کرد و افزود: در 9 ماهه سال گذشته در مجموع 3559 زلزله در استان کرمانشاه رخ داد که بزرگترین آن نیز با بزرگی 6.4 ریشتر ساعت 20 و هفت دقیقه چهارم آذر در حوالی سرپل‌ذهاب بود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیشترین لرزه‌خیزی سال گذشته را نیز مربوط به سرپل‌ذهاب، تازه‌آباد، قصرشیرین و گیلانغرب دانست.

فروزی با اشاره به وجود 18 ایستگاه لرزه‌نگاری باند وسیع دیجیتال در استان کرمانشاه، عنوان کرد: شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه غرب تمام وقایع لرزه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان را به صورت شبانه‌روزی ثبت و پردازش می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار