یک هنرمند رشته چوب و منبت گفت: هرکشوری که بخواهد مسابقات مهمی در رشته چوب برگزار کند، از من به عنوان یکی از هنرمندان برجسته این رشته در دنیا دعوت می‌کند، این درحالی است که در شهر خودم هیچ جایگاهی ندارم.
کد خبر: ۸۰۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 28 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،علیرضا باوندپور ، با انتقاد از بی‌توجهی به هنرمندان رشته‌های صنایع دستی در کرمانشاه، اظهارکرد: چند هفته پیش بنا به دعوت کشور چین برای شرکت در یک گردهمایی که در آن 10 هنرمند اول رشته چوب دنیا حضور داشتند، به این کشور سفر کردم.

وی تصریح کرد: در طول مدتی که در این گردهمایی بودم، به همراه دیگر هنرمندان برجسته رشته چوب دنیا یک برنامه خیریه را در مدرسه‌ای برگزار کردیم که در آن برنامه هرکدام از هنرمندان یکی از نمادهای شهر محل زندگی خود را که داستانی داشته باشند، ساختند و من هم نماد درخت رحمت تاق بستان را روی یک تنه درخت تراشیدم و داستان آن را هم نوشتم.

این هنرمند رشته منبت و پیکره تراشی اضافه کرد: در بخشی دیگر از برنامه‌های این گردهمایی در هتل ریشه‌های شهر ژجیانگ هرکدام از هنرمندان یکی از نمادهای کشور خود را ساختند که اینبار چهره نمادین مولانا را روی تنه درخت ساختم.

وی تاکید کرد: در مدت 12 روزی که در این کشور بودم، چهاربار به عنوان یکی از هنرمندان برجسته چوب دنیا با شبکه‌های مختلف چینی مصاحبه کردم، اما پس از پایان این برنامه در سکوتی کامل به کرمانشاه بازگشتم و کسی حتی سراغم را نگرفت.

باوندپور یادآورشد: دیپلم افتخار کمپین روح کشور فرانسه در سال 2015، کسب مقام اول مسابقات جهانی چوب در کشور نپال سال 2016، کسب مقام اول گروهی مسابقات جهانی کشور کامبوج در سال 2018 که در این مسابقات سرگروه بودم، کسب مقام اول رقابت‌های جهانی اتریش 2019و ...بخشی از افتخاراتی است که طی سالهای گذشته برای کشور و استان‌ام در رقابت‌های جهانی کسب کرده‌ام، اما همیشه در سکوت و بدون بدرقه به مسابقات می‌روم و در سکوت و بدون استقبال بر می‌گردم.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا هر مراسم و مسابقه مهمی در رشته هنر چوب باشد، از من به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده این رشته و تنها نماینده ایران دعوت می‌شود، اما جالب است در شهر خودم هیچ جایگاهی ندارم.

این هنرمند رشته چوب در کرمانشاه تاکید کرد: همه کشورها تلاش می‌کنند تا با دعوت از هنرمندان چوب مطرح دنیا از هنر آنها در کشورشان استفاده کنند، اما در شهر خودم بستری برایم فراهم نشده تا این رشته را به جوانان آموزش دهم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار