مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه فعلاً نمی‌توان میزان خسارت اعلام کرد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش‌سوزی سطحی بوده و به تاج و ریشه‌های درختان جنگل آسیبی وارد نشده است.
کد خبر: ۸۰۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 27 December 2019
تابناک / مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه فعلاً نمی‌توان میزان خسارت اعلام کرد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش‌سوزی سطحی بوده و به تاج و ریشه‌های درختان جنگل آسیبی وارد نشده است.

 

بیشتر آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های گیلان سطحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن یوسف پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر اثر وزش باد برای جنگل‌های استان گیلان اظهار کرد: در بعضی از روزهای سال شاهد وزش باد گرم و موسمی در کشور و استان گیلان هستیم که باعث ایجاد حریق در جنگل‌های استان گیلان می‌شود.

وی با تأکید بر مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان گفت: به‌محض آغاز حریق در جنگل‌های استان ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های مربوطه، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و گروه‌های مردمی وارد عمل شده و خوشبختانه آتش را در جنگل‌های آن مناطق مهار کردند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با اذعان به اینکه نیروی‌های امدادی در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند، بیان کرد: علیرغم اینکه که آتش در جنگل‌های استان مهارشده ولی در شهرستان‌های ماسال، آستارا و رشت بخش کوچکی با آتش مواجه بوده نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آن هستند که به‌زودی این موارد هم برطرف می‌شود.

یوسف پور با اشاره به میزان خسارت واردشده به جنگل‌های استان گیلان افزود: در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت واردشده به جنگل‌های استان بیان کرد لذا باید بعد از خاموش شدن آتش هیئت‌های کارشناسی به محل حادثه رفته و میزان خسارت را بررسی و اعلام کنند.

وی با درخواست از مردم در هنگام وزش باد گرم گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش‌سوزی سطحی بوده و به تاج و ریشه‌های درختان جنگل آسیبی وارد نشده است از جنگل نشینان و مردم درخواست دارم در هنگام وزش باد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار