کرمانشاه_ رسانه‌های حامی دولت در بزنگاه‌های سیاسی و حساس چند سال اخیر مواضعی داشتند که وضعیت امروز کشور نتیجه این هدایت افکار عمومی آنهاست.
کد خبر: ۸۰۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 24 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از مهر، بی‌شک رسانه‌های حامی و یا وابسته به دولت با حمایت‌های همه جانبه خود در ایام انتخابات و حتی بعد از آن و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تاکنون نقش مهمی را در شرایط کنونی که کشور به آن مبتلا شده داشته‌اند.

یادآوری مواضع رسانه‌هایی که در انتخابات با هدایت افکار عمومی به سمت جریان همسوی خود و حمایت‌های همه‌جانبه سرنوشت ۸۰ میلیون نفر را به دست کسانی سپردند که امروز از کنترل شرایط پیش آمده عاجز مانده‌اند در این شرایط کار به جایی است تا شاید تلنگری باشد به آنهایی که این غوغاسالاری‌ها اعتماد کردند.

رسانه‌های مجازی و مکتوب استان کرمانشاه هم در جریان جهت دهی افکار عمومی دستی بر آتش داشتند و در بزنگاه‌های مهم سیاسی با امیدهای واهی و ادبیاتی مشترک تنها راه برون رفت کشور از مشکلات را روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیان می‌کردند و امروز در وضعیت موجود که حاصل دولت تحت حمایت آنهاست اکثر آنها سکوت کرده‌اند.

آنها امروز باید مسئولیت تیترهای بنفشی که با پمپاژ رسانه‌ای به جامعه امید کاذب القا می‌کرد و در هدایت آنها به سمت تشکیل دولت و مجلس متمایل به این جناح سیاسی نقش مؤثری داشتند را برعهده بگیرند و به مردم پاسخگو باشند.

جریانی که تمام ظرفیتش از هفته نامه و ماهنامه‌ها را هم بر این موج سوار کرد و افکار عمومی را به بن‌بست امروز هدایت کرد؛ امروز به جای سکوت باید با یادآوری مواضع خود وعده‌هایی که به مردم دادند را از جریان همسویشان که در دولت و مجلس بر کرسی نشسته‌اند مطالبه کنند.

برخی رسانه‌های استانی در کرمانشاه نیز در این شرایط به تحلیل‌های خاص می‌پرداختند اینکه بسیاری از مشکلات در گرو ارتباط با خارج است و یا اینکه اگر مشکلی در استان حل شود لازمه و رفع آن وجود و یا بازگشت تحریم است.

توافق هسته‌ای، اینستکس، برجام و… کلیدواژه‌های پرتکرار رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت در این مدت بود که با قهرمان‌سازی دولتی‌ها در این عرصه‌ها جولان می‌دادند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب پاسخگو باشند

محمد امین بهرامی، یک فعال رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ضروری‌ترین وظیفه رسانه‌ها پاسخگو کردن جریان اصلاح طلب در خصوص وضع فعلی کشور است.

وی با اشاره به موضوع برجام افزود: بسیاری از این افراد زمانی که برجام در مجلس تصویب شد می‌گفتند هر روز تأخیر در برجام چند ده میلیون دلار ضرر برای کشور دارد و طی یک ماه تأخیر بیش از یک میلیارد دلار ضرر خواهد زد در حالی که پس از تصویب، برجام دستاورد چندانی نداشت اما انگار نه انگار که وعده‌های توخالی دادند.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه این افراد غوغاسالار و شعارمدار هستند، خاطرنشان کرد: اینها در ماجرای برجام، از برجام دم زدند و دفاع کردند اما اینک بسیاری از سردمدارانشان اعتراف می‌کنند هنوز هم متن برجام را نخوانده‌اند و نمی‌دادند چه داده شده و چه گرفته شده و از چه دفاع می‌کنند که این نشان می‌دهد حقیقت برای این طیف و جریان سیاسی معنایی ندارد صرفاً دستاورد سیاسی طیفشان کفایت می‌کرد اما اینکه برای مصالح ملی چه اتفاقی افتاده ما و آمریکایی‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم برای آنها مسأله‌ای نبوده و نیست.

وی عنوان کرد: در ماجرای FATF هم همان آش و همان کاسه است با تجربه برجام می توان‌گفت قطع به یقین بسیاری از اصلاح طلبان و غربگرایان مفاد آن را نمی‌دانند و آن را نخوانده‌اند، اما باز همان سروصداها است چون اینها هضم شدن در فضای بین الملل را مدنظر دارند و بس.

بهرامی افزود: از سوی دیگر در انتخابات مجلس، تهران ۳۰ نماینده مجلس دارد که وضعیت امروزه تهران گویای عملکرد آنها است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه از بیش از ۵۰ درصد این افراد حتی یک بار خبری منتشر نشده و اقدامی نداشته‌اند در حالی که احساس کم کاری هم نمی‌کنند، گفت: هدف این افراد شایسته سالاری و خدمت به مردم نیست چه اینکه در اجرای انتخاب دولت در سال ۹۶، شورای شهر تهران و انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات گسترده‌ای داشتند اما اینک مسئولیتی برعهده نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد منفعت طلبانه و غوغا سالارانه این افراد برای مردم بازگو شود، افزود: نمونه واضح این امر در بخش مسکن دیده می‌شود که مردم ۶ سال معطل شده‌اند و اکنون مسکن برای بسیاری از جوانان به رؤیا تبدیل شده است.

این فعال سیاسی عنوان کرد: به واقع دستاوردهای این جماعت چه بوده که مسکن مهر را لانه کبریت می‌خواندند در حالی که با شعارمداری، سنگی روی سنگ نگذاشتند و کشور را با چالش مواجه کردند.

بهرامی گفت: باید رنگ عوض کردن‌ها و غوغاهایی که این جماعت به راه انداختند بازخوانی شود و رسانه‌ها و فعالین داعیه‌دار جوابگو باشند و در همین استان نیز طیفی که فعالانه در سال ۹۶ برای روحانی رأی جمع کردند پاسخگو باشند که در این مدت دولت چه دستاوردی برای کشور داشته که برای انتخابات مجلس تشکیل گروه می‌دهند.

باید از آنها که سال ۹۶ در استان کارناوال راه انداختند بپرسید که دستاورد این دولت برای کشور چه بوده است؟

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: برادری این جماعت دچار خدشه شده در طول این چند سال هم خیری برای کشور نداشته‌اند تا جایی که اگر عمر دولت تمام شود یک دستاورد دولت و یک کار مثبت نمایندگان لیست امید برای مردم را نمی‌توان نام برد.

بهرامی با تاکید بر اینکه وضعیت امروزی تهران تابلوی خوبی از عملکرد این افراد است، گفت: مدارس و دانشگاه‌های تهران در طول یک و نیم ماه گذشته چند روز تعطیل بودند، همچنین پایتخت از نظر مدیریت شهری فشل و از نظر آلودگی هوا در وضعیت وخیم است در حالی که این افراد دولت، استانداری، شورای شهر و شهرداری را به دست گرفته‌اند و مضحک آنجاست که این افراد با این حد از ناکارآمدی، کارآمدی شهردار اسبق تهران را زیر سوال می‌برند!

وی با اعلام اینکه این طیف باید نسبت به کاری که کرده‌اند پاسخگو باشند، بیان کرد: وضعیت امروزی تهران نمونه خوب مدیریت این جریان است و تابلویی برای اینکه اگر این جریان سیاسی رأی بیاورد چه آینده‌ای در انتظار کشور است.

 

همه آنهایی که تنها راه نجات و پیشرفت و عبور کشور از مشکلات معیشتی را به طناب پاره برجام گره زده بودند امروز با افتضاحی که در برجام و چشم امید داشتن به غرب برای کشور حاصل شد باید پاسخگو باشند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار